Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?

Auteur Topic: Wat voor uniform vind jij geschikt voor de politie / Waar zie jij de politie liever in lopen ?  (gelezen 30266 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

7194

• Senior gebruiker
De huidige jas ziet er misschien goed uit, maar toch zijn er wel wat verbeterpuntjes...

-Niet voldoende waterdicht.
-Waarom wel de tekst 'Politie' weg kunnen schuiven, maar niet de striping?
-In mijn geval (lange armen), is het model te klein of te groot. Loop nu dus met een te grote jas rond.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Ik vind het ook zo knap dat het allemaal gedaan is zonder draagproef, wie van de blauwe forumlezers heeft een collega gespot welke mee deed met de draagproef? ik ken er in ZLD geen één.. Waarschijnlijk is er iemand van de geitenwollensokkenbrigade bij de VTSPN, met heel veel rangonderscheidingstekens en nog geen uur straatervaring geweest, die eens een broekje heeft aangetrokken en gezegd: "zooo jongens. Dit zit lekker op mijn lederen bureaustoel! Dat moet iedereen maar aandoen!"

Wat mij opvalt is dat er bij zo'n beetje alle ondersteunende diensten of (of neventaken) in heel Nederland geen enkele vorm van uniforme kleding is ....
In iedere regio lopen de bikers en hondengeleiders er anders bij, sommige politieregio's hebben zelfs andere kleding voor de motorrijders....
Mede omdat daarin wel bepaald mag worden wat lekker zit, goede kwaliteit/prijs heeft en wat er een beetje uit ziet.

Over de jas, hij is niet waterdicht, hij is niet winddicht, de kraag zit veel te ruim (waardoor er altijd wind naar binnen komt), de mouwen zijn te kort / het model is niet geschikt voor het steekwerende vest maar hij ziet er wel netjes uit  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

wim76

• Forum gebruiker
  • agent politie haaglanden
Om het niet te hebben over de blouse lange mouw waarvan de kraag veels te krap zit.

Dinges

• Senior gebruiker
Moet je die donkerblauwe, stugge KMar-overhemden eens proberen aan te trekken...(die dikke stof, net spijkerstof zowat)als je ook maar een beetje een torso hebt, hoef je je torso maar eens aan te spannen en je scheurt eruit.. ;D
Of even niezen en je staat in je blootje..

Breaky

• Forum gebruiker
De huidige jas ziet er misschien goed uit, maar toch zijn er wel wat verbeterpuntjes...

Klopt, ik vind de huidige jas er zeker een strakke en professionele uitstraling hebben.
Tevens naar mijn mening vind ik het uniform zoals het er nu uitziet prima, ik zou er weinig aan veranderen. Nu heb ik zelf geen ervaring met het kwaliteit (hopelijk kan ik hier later over meepraten :)), maar kwa uiterlijk/uitstraling ziet het er perfect uit.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Moet je die donkerblauwe, stugge KMar-overhemden eens proberen aan te trekken...(die dikke stof, net spijkerstof zowat)als je ook maar een beetje een torso hebt, hoef je je torso maar eens aan te spannen en je scheurt eruit.. ;D
Of even niezen en je staat in je blootje..

Uhm ... tsja Dinges ... Vroeger in de goeie ouwe tijd (3 a 4 jaat geleden) toen we in het MPC liepen wel ja ... Toe ik met die gedachte het nieuwe veldtenue aantrok ... het was een hele verademing.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

HAVP

• Blauw
  • Senior gebruiker
Op zich zou ik de windstopper zoals die voor motorrijders bedoeld en te koop is ook wel in het basispakket willen hebben. Laatst zag ik een BOA van verk hh in zo'n ding. Dan denk ik ook: waarom jij als flitser wel en ik als noodhulper niet?

Ook het fleecejack van de marechaussee lijkt me wel een prettig jack.

PWB

• Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
Iets als dit (broek)? Is een foto uit 2004

De foto is gemaakt door Thomas Schlijper
http://www.schlijper.nl
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Iets als dit (broek)? Is een foto uit 2004

Dit is een gewone ME pantalon. De worker die nu wordt ontwikkeld, zou er iets anders uit komen te zien. De verstevigde vlakken bij de scheen zitten er niet op. De zakken op de voorzijde van het been zitten bij de worker aan zijkant van het been.

Althans, dat was op een studiemodel(?) te zien waar ooit eens een foto van getoond is.

Lekker florisante foto trouwens ::)

Op zich zou ik de windstopper zoals die voor motorrijders bedoeld en te koop is ook wel in het basispakket willen hebben. Laatst zag ik een BOA van verk hh in zo'n ding. Dan denk ik ook: waarom jij als flitser wel en ik als noodhulper niet?

Ook het fleecejack van de marechaussee lijkt me wel een prettig jack.

Die windstoppers zijn mooie dingen inderdaad, maar die fleecejacks van de KMar vind ik er echt niet uitzien. Functionaliteit heeft ook z'n grenzen :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Althans, dat was op een studiemodel(?) te zien waar ooit eens een foto van getoond is.

Jij doelt op de normale uniformbroek waar moeder de vrouw toen een extra zakje op gezet had ? Die broek gaat het zowiezo niet worden volgens VTSPN  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !