Meldkamer 112, heeft u een momentje?

Auteur Topic: Meldkamer 112, heeft u een momentje?  (gelezen 17975 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #20 Gepost op: 12 september 2011, 20:58:11
Paar keer meegekeken op de meldkamer en ze zijn retesnel met het oppakken van 112. Als je al moet wachten komt dat omdat het echt druk is. Zo heb ik achter een artikel 8 gereden en duurde het 3 (!) minuten voordat ik de meldkamer te pakken kreeg (ik belde 112).

Later vernam ik van een collega dat er op dat moment een achtervolging in de regio gaande was waarbij geschoten werd op collega's. Dan wordt het een stuk logischer...

Nou heeft de gemiddelde diender toch gewoon het rechtstreekse nummer van zijn/haar meldkamer in zijn telefoon staan. Gaat veel sneller, ga je niet via Driebergen enzo..


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #21 Gepost op: 12 september 2011, 20:58:57
Geduld is een schone zaak.
Vergeet niet je bent niet de enige die hulp nodig is.
Lekkere dooddoener bij een telefoonnummer met als motto "Als elke seconde telt"  :D


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #22 Gepost op: 12 september 2011, 21:01:10
Heb zelf ook vaak meegemaakt dat ik lang moest wachten. Vooral bij de politie. Regelmatig ben ik tot zelf 4 keer toe terug verbonden met driebergen omdat het te lang duurde.

Eenmaal was het zo erg dat ik om een Ambulance in Arnhem vroeg, na 2 keer terug verbonden te zijn werd er uiteindelijk wel opgenomen. Was het de politie... Kon ik dus weer op nieuw beginnen...

Maar 1.5 minuut voelt dan erg lang. Maar verder heb ik ook voldoende goede ervaringen hoor ;)


weetje_hgl

  • geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 456
  • Aub, gebruik geen vaktaal, denk aan mij...;-)
Reactie #23 Gepost op: 12 september 2011, 21:43:06
't mooie is, is dat de politie op dat moment ook de melding alvast kan aanmaken en dan kan aanvinken dat er een ambulance naar toe moet...
(en als het echt super druk is, kan de politie alvast gaan kijken of ze eventueel eerste hulp kunnen verlenen of dat het echt medisch /spoedeisend is, en zo een andere wagen "vrij spelen" voor een ander incident...)

ps bovenstaande is niet mijn "praktijk-ervaring cq kennis", maar meer hetgene wat ik in de loop der tijd hier op het forum begrepen heb....
geen hulpverlenings achtergrond, puur interresse.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Reactie #24 Gepost op: 12 september 2011, 21:46:14
Nou heeft de gemiddelde diender toch gewoon het rechtstreekse nummer van zijn/haar meldkamer in zijn telefoon staan. Gaat veel sneller, ga je niet via Driebergen enzo..
Eens. Ik woon echter niet in de regio waarin ik werk dus ik moest een 'vreemde' meldkamer bellen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #25 Gepost op: 12 september 2011, 21:49:02
't mooie is, is dat de politie op dat moment ook de melding alvast kan aanmaken en dan kan aanvinken dat er een ambulance naar toe moet...
(en als het echt super druk is, kan de politie alvast gaan kijken of ze eventueel eerste hulp kunnen verlenen of dat het echt medisch /spoedeisend is, en zo een andere wagen "vrij spelen" voor een ander incident...)

ps bovenstaande is niet mijn "praktijk-ervaring cq kennis", maar meer hetgene wat ik in de loop der tijd hier op het forum begrepen heb....

neej de politie zij meer van: "ow, dan moet je toch de andere hebben, ik verbind je even door"
Maar het was ook niet meteen direct een levens bedreigende situatie. Dus dat scheelt weer ;)


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #26 Gepost op: 12 september 2011, 21:50:40
Eens. Ik woon echter niet in de regio waarin ik werk dus ik moest een 'vreemde' meldkamer bellen.

Ik woon ook niet in de regio waar ik werk, maar buiten mijn eigen meldkamer heb ik ook gewoon de meldkamers van Gooi en Vechtstreek, het KLPD en Flevoland in mijn telefoon.


Rossie

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 42
Reactie #27 Gepost op: 12 september 2011, 21:50:58
Precies. Zo zat ik laatst nog een uurtje op de meldkamer en kwamen er achtereenvolgens (op 112!) meldingen binnen van gestolen wieldoppen  ;D ::) tot broekzakbellers en een hoofdpijntje geloof ik...tja, en als jij er dan tussen probeert te komen met een echt incidentje.. ::)

Broekzakbellers, die had ik vandaag net geleerd  O0 leuk om gelijk weer te horen


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #28 Gepost op: 12 september 2011, 22:23:12
Ik woon ook niet in de regio waar ik werk, maar buiten mijn eigen meldkamer heb ik ook gewoon de meldkamers van Gooi en Vechtstreek, het KLPD en Flevoland in mijn telefoon.

Weet wel dat elke meldkamer prioriteiten heeft op de verschillende telefoon nummers. de 112 moet altijd opgenomen worden de overige nummers kunnen wachten. Afhankelijk van het nummer kan de geaccepteerde wachttijd oplopen tot enkele minuten. Het is dus meestal beter en sneller om via 112 te bellen. Verder zit aan het bellen naar 112 meer voordelen. zo wordt het gesprek vastgelegd op band en wordt je positie bepaald
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #29 Gepost op: 12 september 2011, 22:30:18
Voordeel van een interne lijn daarintegen, is dat men weet dat het een collega betreft. Daar wordt doorgaans de benaderingswijze op aangepast, wat i.m.o. ook logisch is. Praat soms wel wat makkelijker.

Maar gewone incidenten gaan bij mij meestal via 112, omdat dat de routing is zoals die hoort te zijn (vind ik).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s