Heeft Prorail hier voor gewaarschuwd door middel van borden? Als mensen niet weten hoe en waarom kweek je onbegrip en dat lijd tot handelen op eigen inzicht (met gebrek aan kennis).
Nee, maar dit is in principe ook niet nodig..
Rood = rood en is fout (lees: vaak een waarschuwing) maar tussen/onder de bomen door is een PV.
Maar mensen kunnen (vaak) niet inschatten hoe hard zo'n trein rijdt...
Moet je eens nagaan wat voor angsten door een machinist heen gaat als er net iemand voor de trein langs vliegt...
Dat vergeten een heleboel mensen.. De meeste machinisten zwaaien 'dankbaar', scheelt voor hen een hoop zorgen (op dat moment)..
Wel ben ik van mening dat het bij de ene overweg minder kwaad kan dan de andere, maar de reden waarom de BOA's optreden tegen deze 'overtreders', is dat ze 1 lijn moeten trekken, want als ze bij station A wel onder de overwegbomen door mogen/kunnen lopen, doen zij dit ook bij station B ect. ect.
Terwijl hier een hele andere situatie is met mogelijk meerdere sporen e.d.
Maar ik zal de boa's en/of de TL van de boa's eens vragen waarom niet voor reclame spotje en/of borden gekozen is..
Mijn idee is omdat boetes de mensen meer bewust maakt van het strafbare feit.. En het de veiligheid niet vergroot, mensen 'moeten en zullen' de trein halen.. (tja soms letterlijk en figuurlijk....)