Stormoverlast 12-09-2011

Auteur Topic: Stormoverlast 12-09-2011  (gelezen 3729 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

laksappie

• Manschap A
  • Forum gebruiker
  • brandweervollenhove.nl
Reactie #10 Gepost op: 13 september 2011, 10:30:08
Het waait hier nog steeds onzettend hard.
Alleen meldingen blijven uit tot nog toe.

mvb

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 13 september 2011, 12:31:57

Op de Zandvoorterweg was een boom op een rijdende auto gevallen, gelukkig is de bestuurder er met de schrik vanaf gekomen.

Meer foto's: www.michelvanbergen.nl

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 september 2011, 13:42:43
wat mij met dit soort weersomstandigheden altijd blijft verbazen is het grote gebrek aan burgerinitiatief, niemand die een flinke tak even van de weg af sleept met het handje, of een zaag pakt en met de hand in stukken zaagt, nee, politie bellen / wachten op de brandweer. Laat die nou lekker de grotere gevallen afhandelen en gewoon allemaal even de handen uit de mouwen, dan is de straat zo weer vrij.

Maar ja, misschien doe ik dat ook wel omdat het prima stookhout oplevert ;-)

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.

Highfield

• Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 13 september 2011, 13:57:20
wat mij met dit soort weersomstandigheden altijd blijft verbazen is het grote gebrek aan burgerinitiatief, niemand die een flinke tak even van de weg af sleept met het handje, of een zaag pakt en met de hand in stukken zaagt, nee, politie bellen / wachten op de brandweer. Laat die nou lekker de grotere gevallen afhandelen en gewoon allemaal even de handen uit de mouwen, dan is de straat zo weer vrij.

Maar ja, misschien doe ik dat ook wel omdat het prima stookhout oplevert ;-)

GreetZ,
Nachtbroeder1978

Wellicht zijn er nog vele malen meer incidenten dan wat er gemeld wordt aan hulpdiensten. Bij ons in de wijk gebeurde het precies zoals u zei, sterker nog, we houden zelf het openbaar groen in toom zodat de buurt er netjes uitziet. Niets ten nadele van de gemeente, die moeten net als iedereen bezuinigen, en het is nog gezellig ook met een pot ouderwetse koffie uit de pruttelaar, broodjes van de buurvrouw en na afloop een borreltje in de tuin van de nieuwe mensen van tegenover.
Bijdragen op persoonlijke titel.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 13 september 2011, 18:14:36
@Nachtbroeder1978,

Ik kreeg gisteren de volgende melding via twitter.
20:01 uur Harde windstoten, ziet u een boom die op punt staat om te waaien, tak die gaat breken en er is direct gevaar
bel #112, geen gevaar #14010
BRON: http://twitter.com/#!/PRRHIS

Het is wel is waar van een wijkteam in een aangrenzend district van mij met maar 116 volgers maar ik vond het wel
een goed bericht. Alleen dan weer jammer dat het regionale account met 7231 volgers het dan niet verzend of retweet.
14010 is in een geval als dit ook buiten de reguliere tijden bereikbaar.

EDIT: Misschien heeft er ook wel mee te maken in wat voor buurt en met wat voor soort mensen je woont.
Niet iedereen is en denkt het zelfde en zeker in een grote stad is de mentaliteit denk ik anders.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 13 september 2011, 23:35:23
Ik vind het heel goed dat als het een situatie is die direct gevaar oplevert dat er professionele hulptroepen worden ingeschakeld, ligt een tak echter al op straat, dan is het lang niet altijd nodig.

Mooi voorbeeld een paar jaar geleden gehad, was op weg naar de nachtdienst, flinke tak op de weg, stond al zes man bij te kijken, "we hebben al gebeld voor de brandweer" waarop ik zei, bel ze maar af, even met drie man een stukkie opzij leggen en de boel is weer vrij, dan komen ze m later wel opruimen.
was zo gebeurd, stonden ze wel van te kijken hoe snel t geregeld was.

Maar kan inderdaad ook wel aan de omgeving liggen, stad of platteland, als het gaat over de zelfredzaamheid van de bewoners. Maar ja, ik denk dat zelfredzaamheid / zelfwerkzaamheid en een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel voor je omgeving wel in je moet zitten, anders zal het er ook niet uit komen.

GreetZ,
Nachtbroeder1978

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #16 Gepost op: 13 september 2011, 23:49:48
Een heel goed voorbeeld hoe het ook kan, Nachtbroeder.  O0
Aan de ene kant onlast je de hulpdiensten in een toch al drukke tijd en aan de andere kant geef je een stukje opvoeding.

Zelf ook zoiets meegemaakt, niet tijdens een storm of zo maar op een normale zomerse dag.
Er lag een stuk beton met betonijzer op de weg vlak na een rotonde. Dusdanig dat het gevaar kon opleveren voor andere weggebruikers (denk aan b.v. een motorrijder).
Auto met alarmlichten stilgezet op de rijbaan en stuk beton weggetrokken. Achter mij reden auto's en die moesten even wachten. De bestuurders hadden er alle begrip voor. Zo kan het dus idd ook.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Nachtbroeder1978

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 14 september 2011, 00:17:54
kijk skippy, dat klinkt bekend. Doe dat soort dingen inderdaad ook regelmatig. Moet het wel kunnen natuurlijk, dus niet met kind achterin of tijdens een spoedmelding tijdens het werk, maar anders...

Dank voor t compliment ;-)

blij om hier regelmatig te lezen dat er genoeg mensen zijn die dit soort zaken dus WEL doen en niet alles maar laten afhangen van "wat hun doen moete tog"  ;-)

GreetZ,
Nachtbroeder1978

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #18 Gepost op: 14 september 2011, 00:21:31
Ach, Nachtbroeder....

Ik geloof dat er ooit een slogan was... De samenleving ben jij!
Samen kunnen we daar een hoop aan doen.  ;)

Jij ook bedankt
Vr. gr.
Jan
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Nachtbroeder1978

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 14 september 2011, 00:36:53
Ach, Nachtbroeder....

Ik geloof dat er ooit een slogan was... De samenleving ben jij!
Samen kunnen we daar een hoop aan doen.  ;)

Jij ook bedankt
Vr. gr.
Jan

Hee, om precies te zijn, het was een SIRE campagne, "De maatschappij, dat ben jij!"

is inderdaad iets waar we met een mekaar een hoop aan kunnen doen.

Overigens, meteen een veel voorkomend misverstand uit de weg helpen, SIRE (Stichting Ideële Reclame) is dus geen overheids instelling, het is een initiatief uit de communicatiebranche waarin ze bepaalde zaken aan de orde willen stellen. SIRE is voor de financiele dekking afhankelijk van donateurs.

Maar zoals gezegd, als iedereen een steentje zou bijdragen .......

GreetZ<
Nachtbroeder1978