Stormoverlast 12-09-2011

Auteur Topic: Stormoverlast 12-09-2011  (gelezen 3728 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #20 Gepost op: 14 september 2011, 02:00:34
Hee, om precies te zijn, het was een SIRE campagne, "De maatschappij, dat ben jij!"
is inderdaad iets waar we met een mekaar een hoop aan kunnen doen.

Maar zoals gezegd, als iedereen een steentje zou bijdragen .......

Dat klopt als iedereen nou eens in mogelijkheden zou denken en niet in onmogelijkheden kunnen we al veel verder komen.
Toen ik nog een auto had lagen er altijd wel een paar werkhandschoenen in me kofferbak en dat was niet omdat ik
bang was voor vuile handen maar omdat je niet altijd kan zien wat je beet pakt en het geeft je meer grip op wat je vastpakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 14 september 2011, 02:22:28
Dat klopt als iedereen nou eens in mogelijkheden zou denken en niet in onmogelijkheden kunnen we al veel verder komen.
Toen ik nog een auto had lagen er altijd wel een paar werkhandschoenen in me kofferbak en dat was niet omdat ik
bang was voor vuile handen maar omdat je niet altijd kan zien wat je beet pakt en het geeft je meer grip op wat je vastpakt.

vaak wel maar zeker niet altijd, gewone werkhandschoenen (leer) werken weer slecht met nat staal en een hoop chemische (brand)stoffen, kunnen juist spekglad worden daardoor. (dankzij regen doorweekte handschoenen weleens een steigerdeel op mijn kop gekregen. Gelukkig wel doppie op ) Ik heb zelf altijd voor dat soort situaties gewone grip handschoenen (worden ook in de koude industrie gebruikt) de dunne geven ook veel meer gevoel voor wat je doet. de leren werkhandschoenen staandaard aan boord  :)

maar inderdaad, in mogelijkheden denken zou al een hoop helpen.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.

Edwin112

• ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Reactie #22 Gepost op: 14 september 2011, 13:04:53

Nachtbroeder1978

• verpleegkundige, evenementen verkeersregelaar, niet gecertificeerde hoogtewerker
  • Forum gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 14 september 2011, 14:29:02
kijk, en dat zin precies de klussen die je aan de brandweer moet overlaten O0

"De brandweer heeft maandag in Haarlem en omgeving veel werk gehad aan het weghalen van bomen die door de harde wind totaal waren omgewaaid. In totaal kwam hetKennemer korps tachtig keer in actie, ook voor in de weg liggende takken."

bron: Haarlems Dagblad 14-11-2011 (papieren versie)

En bij dat laatste heb ik dan zoiets van, allemaal een stukje en hij is zo uit de weg.
Maarja, zo werkt het kennelijk niet.

GreetZ,
Nachtbroeder1978
ook al heb je ergens geen verstand van, kan je er toch een mening over hebben.

DennisVenemaFotografie

• Fotojournalist
  • Senior gebruiker
  • www.dennisvenema.nl - Persfotografie -
    • Dennis Venema Fotografie
Reactie #24 Gepost op: 14 september 2011, 14:31:19
Bij ons hier in het Kolham (vlakbij Groningen)  is een steiger omgewaaid tegen een woning.

DennisVenemaFotografie www.dennisvenema.nl - 112Midden-Groningen.nl

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 14 september 2011, 21:53:28
Ook in Friesland zijn maandag diverse stormschades gemeld. Een aantal waren zeker "brandweer waardig" maar het zal ook in een aantal gevallen wel overbodig zijn geweest dat de "rooie wagen" is gekomen.

http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5563

http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5562

http://www.hvnieuws.nl/index.php?action=1&id=5561

Zelf eens op een melding stormschade gereden, waarbij het slechts een tak van nog geen 3 meter was en op zijn dikste punt nog geen 5cm. In eerste instantie voorbij gereden, wat de TS ook deed na het keren bleek het toch echt om die betreffende tak te gaan, welke misschien een halve meter op de weg lag. Een man kon de tak met zijn voet in de berm schuiven.
Dat zijn nou meldingen waar de brandweer niet bij nodig is. Blijkbaar wist de melder dat ook, die was nl in geen velden of wegen te zien.
Dit was overigens niet afgelopen maandag maar enkele maanden terug.