Inzet bewakingshond na vordering Marechaussee?

Auteur Topic: Inzet bewakingshond na vordering Marechaussee?  (gelezen 4819 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 17 september 2011, 09:31:19
Ik denk dat hier wat verwarring aan het ontstaan is v.w.b. het direct ''vorderen van'' en ''geplande inzet / assistentie van DBBO-collega's'' aanvragen.

sylvester1986

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 17 september 2011, 11:25:36
Ik bedoel inderdaad ook direct vorderen.

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #12 Gepost op: 17 september 2011, 13:22:17
(...) Dit omdat de HG samen met de Marechaussee (KMar) regelmatig op een andere onderdeel standby staat.
(...)
Er is in dit geval lijkt me geen sprake meer van direct vorderen? Als je al samen stand-by staat, dan is dat volgens mij een gecoördineerde situatie. De inzet van militaire middelen, of dat nu een HG van de KLu of een militair van de KL is, valt dan onder de dienstdoende wachtcommandant van de KMar. De coördinatie in het voortraject zoals CMKmaat beschrijft heeft dan al vooraf plaatsgevonden.

De enige situatie waarin ik kan bedenken dat een KMar functionaris direct kan vorderen is als je "toevallig" op dezelfde plek bent voor een totaal andere aangelegenheid (reguliere dienst?). Er is dan niet vooraf gecoördineerd, en dan is het volgens mij wél de vraag of inzet zomaar mogelijk is.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill