Nee jou maakt het geen moer uit, dat is nou juist het probleem. Ik ga het nu heel zwart/wit schetsen, maar omdat iemand zn auto zomaar neerkwakt kan de ambu niet in de buurt komen, laat staan de brandweer. Bovendien breng je de overige hulpverleners (inclusief jezelf) in gevaar door je auto zomaar neer te zetten en bijv niet in de fend-off. Wie zn schuld zal het zijn als er tegen je auto wordt aangereden en die rolt door naar de plek waar de hulpverlening wordt gedaan?
Of laat ik iets minder negatief zijn, er komt filevorming waar weer een kettingbotsing uit voorkomt. Zal dat handig zijn?
Nee dat zou niet handig zijn zoals je het hier schets. Ik loop pas een jaartje of 20 mee in de hulpverlening en heb de ervaring dat het op een drukke verkeersader in de spits ( A1 / A6 rond de spits ) direct vastloopt. De agent die m'n auto verplaats heeft kon ook zonder halsbrekende toeren de vluchtstrook bereiken, de snelheid van de voertuigen op de niet versperde rijbanen was stapvoets of stil staan. Fend-off is voor het eerst ter plaats komende buffervoertuig (pol, rws of brw enz) de rest parkeert voorbij het ongeval.
En voor wat de schuldvraag die je stel is degene die tegen mijn stilstaande auto aanrijdt de schuldige.
En dat je zo laconiek bent over die sporen is ook wel kort door de bocht. Je zal maar gehandicapt raken doordat één of andere debiel jou aanrijdt met zn gekke rijgedrag. Ga je dan procederen tegen justitie omdat ze niet genoeg bewijs hebben? Dat bewijs was er namelijk wel en de hulpverlening komt niet in het nauw hierdoor, maar wel als je er als leek dwars doorheen gaat lopen knallen.
Ja kan de zaak mooi voorstellen, maar draai het eens om; so komt om het leven omdat de hulpverlening de sporen belangrijker vond.
Wat zouden de nabestaande gaan doen? procederen?
En nog wat niet elk ongeval wordt veroorzaakt door een debiel het kan ook gewoon een menselijke fout zijn met verstrekkende gevolgen. Ik ben benieuwd naar je achtergrond, je leeftijd, kortom stel je eens voor in het daarvoor bestemde topic
Natuurlijk is een mensenleven het meest belangrijk, ik snap ook niet zo goed waarom je dit dikdrukt. Staat er ergens dat ik dat niet vind? Het kost je misschien 5 seconden extra om je auto op een veilige manier en locatie te parkeren, maar dat gaat je minuten opleveren! Minuten die het 'mensenleven' kunnen redden, en die van de hulpverleners die tp zijn!
Om maar even op je eigen titel in te gaan.... kleine dingen maken het verschil! toch?
Ik krijg het idee dat je je heel erg persoonlijk aangevallen voelt en zwaar in de verdediging schiet. Ik heb niks over jouw optreden gezegd want daar was ik niet bij. Ik zeg in het algemeen dat de locatie van een voertuig zeer belangrijk is, ik snap je overdreven reactie dus ook niet echt .
Dat je mijn reactie overdreven vindt, daar heb ik geen problemen mee hoor. Persoonlijk vind ik jou reactie ook zwaar overdreven, al snap ik die dan weer wel; je hebt waarschijnlijk een kunstje geleerd en dat is de enige goede manier. En je hebt natuurlijk helemaal gelijk, de handvatten waar jij over spreekt zijn ook niet zomaar uit de lucht komen vallen, ongevallen in het verleden hebben er voor gezorgd dat het beter en veiliger moet op de ongevalsplaats. Maar zou het niet kunnen dat we in somige gevallen een beetje aan het doorslaan zijn in onze afrekencultuur?
In m'n ervaring van gister heb ik geen spoor of mensenleven of wat dan ook in gevaar gebracht.