Nieuw voertuig IJRB

Auteur Topic: Nieuw voertuig IJRB  (gelezen 31524 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #140 Gepost op: 23 februari 2005, 12:45:01
Ik vind 'm erg mooi, en over de messen voorop zwijg ik verder. Maar het staartstuk hangt wel dicht op het strand, daar moet je niet het woonerf mee op... :D De rest doet erg functioneel aan, en nogmaals ziet er goed uit!

Henk


bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #141 Gepost op: 23 februari 2005, 14:19:46
Met name de trekhaak aan de voorzijde van de wagen vind ik een goed idee.





In het verslag op www.ijrb.nl staat vermeld dat het zicht naar achteren minimaal is. Of je dit met een camera op kan lossen weet ik niet. Uit ervaring met een L400 weet ik dat je vaak afhankelijk bent van een tweede man, hoewel je bij de L400 wel een (hoge) achterruit hebt, zodat je nog een beetje zicht hebt op de omgeving (maar bijv. niet op spelende kinderen vlak achter de auto).

Wellicht kom ik de auto eens bekijken, het lijkt me echt een geweldige wagen!

bAdemArk


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #142 Gepost op: 23 februari 2005, 23:43:33
Je achteruit kijk, kan je goed verbeteren met een camera. wel ff wennen..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 24 februari 2005, 13:08:15
en toch vind ik het dak van de cabine niet mooi met die zwaailampen op deze manier
ook hangt het staartstuk van de motor erg (te) laag bij de grond denk ik ,

kun je wel heuvels rijden op het strand??
en van het strand over de duinen naar de post??

maar voor de rest vind ik het wel een mooi voertuig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #144 Gepost op: 24 februari 2005, 16:40:30
Dit ligt ook erg aan de trailer die je gebruik hoe hoog die op zijn wielen staat. En wat voor trekkend voertuig je gebruikt. De trekhaak kan niet hoger of hij moet door het opstapje  en dan moet de nummer plaat weer ergens anders bevestigd worden en dan krijg je hem net 10 cm hoger anders komen de deuren ertegen aan.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #145 Gepost op: 24 februari 2005, 17:25:42
De trekhaak kan niet hoger of hij moet door het opstapje  en dan moet de nummer plaat weer ergens anders bevestigd worden en dan krijg je hem net 10 cm hoger anders komen de deuren ertegen aan.

 ???

De sleurhaak moet toch juist lager, dan komt het staartstuk omhoog... Of de motor moet omhoog getrimd, maar dat betekent als je geen extra steunen maakt een extra belasting van de spiegel.

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #146 Gepost op: 24 februari 2005, 17:34:15
???

De sleurhaak moet toch juist lager, dan komt het staartstuk omhoog... Of de motor moet omhoog getrimd, maar dat betekent als je geen extra steunen maakt een extra belasting van de spiegel.

Henk

ja inderdaad, de trekhaak hoger, staartstuk lager

het wip effect, kind op de wip wip omhoog aan de andere kant
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #147 Gepost op: 24 februari 2005, 20:48:16
Ja maar ik bedoelde de aanpassing voor een trailer die hoger op zijn wielen staat.
Het wip efect is logisch maar als je de trekhaak verlaagd loop je daar door het zand.
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #148 Gepost op: 25 februari 2005, 00:28:43
trekhaak op de auto zit goed voor zover ik kan zien. Wij kunnen ook niet met de motor naar beneden rijden...enige wat je zo te zien nog zou kunnen doen is de voorste rollen iets laten zakken..de boot ligt erg achterover op de trailer. De trailer daarentegen zit goed achter de auto.
en ja als je de motor niet omhoog doet dan heb je inderdaad kans de grond te raken (helaas uit ervaring  :(
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #149 Gepost op: 25 februari 2005, 00:53:44
En als je de motor wel omhoog doet en je rijdt te hard door door een kuil op het strand kan de spiegel afbreken..

(spreek helaas uit ervaring, ik heb het zien gebeuren ::) )

Henk