GRIP 3 Crash Call 3 Vliegbasis Eindhoven Spottersweg - Eindhoven 14-09-2011

Auteur Topic: GRIP 3 Crash Call 3 Vliegbasis Eindhoven Spottersweg - Eindhoven 14-09-2011  (gelezen 6483 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #10 Gepost op: 14 september 2011, 14:28:40
VOR is voor Rotterdam Airport en niet voor Eindhoven Airport.

Er staat ook helemaal geen VOR indicatie in het P2000 bericht. Beetje slordig om dit kwakkeloos over te nemen naar mijn mening.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #11 Gepost op: 14 september 2011, 14:30:37
De betekenis van Crash Call 3 (in de P2000 meldingen) is toch nagenoeg gelijk aan de vermelding VOR7?


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #12 Gepost op: 14 september 2011, 14:32:53
op de toren ook niets te horen, maar waarom is het dan grip3?


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #13 Gepost op: 14 september 2011, 14:34:10
Zou gaan om een B737 van Transavia, welke op de grond zou staan. Alles via twitter dus betrouwbaarheid is niet gegarandeerd ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 14 september 2011, 14:34:39
op de toren ook niets te horen, maar waarom is het dan grip3?

Dit heeft te maken met standaard inzet voorstellen en plannen. Er zijn gewoon bepaalde procedures waarbij opschalingen komen kijken. Dit incident krijgt dus automatisch de stempel grip 3. Net als al die brandjes/ rookontwikkeling in de Schipholtunnel standaard Grip 2 opleveren.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


mitchel

  • Sales Manager
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 54
  • "oud" scanner verslaafd
Reactie #15 Gepost op: 14 september 2011, 14:35:04
EINDHOVEN - Op Eindhoven Airport is woensdagmiddag rond twee uur alarm geslagen. Aanleiding was een brandmelding in een motor van een vliegtuig. Het ging om een Boeing 737. Het toestel is inmiddels geland.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/161372752/Alarm+Eindhoven+Airport+na+brand+vliegtuigmotor.aspx
Account niet langer actief.


Erikk

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
Reactie #16 Gepost op: 14 september 2011, 14:36:15
Dit heeft te maken met standaard inzet voorstellen en plannen. Er zijn gewoon bepaalde procedures waarbij opschalingen komen kijken. Dit incident krijgt dus automatisch de stempel grip 3. Net als al die brandjes/ rookontwikkeling in de Schipholtunnel standaard Grip 2 opleveren.
bedankt voor het snelle antwoord, gelukkig dus niets aan de hand


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #17 Gepost op: 14 september 2011, 14:38:36
De betekenis van Crash Call 3 (in de P2000 meldingen) is toch nagenoeg gelijk aan de vermelding VOR7?

Klopt, maar het is geen VOR 7. Het is een Crash Alpha Scenario 3.

Anders kunnen we ook elke VOS 1 net zo goed een Stand By Scenario 3 gaan noemen en een VOR 3 een GAE 3A.


roekeloos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #18 Gepost op: 14 september 2011, 14:45:30
Hoort misschien niet bij dit topic maare..........

VOR VOS SIS VIS TIS GEA,  wat hebben we nog meer?? wel ingewikkeld allemaal, wanneer word dit eens landelijk gelijkgetrokken we hebben wel landelijke meldingsclassificaties maar hier zit een wildgroei aan afkortingen in den landen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #19 Gepost op: 14 september 2011, 14:47:06
Crash Alpha 3:
Crash Alpha (Scenario 3) - Crash van een vliegtuig op het vliegveld met meer dan 54 personen aan boord. Of een ongeluk met een vliegtuig onderweg van of naar of op een afhandelingspositie met meer dan 54 personen aan boord.
Bron: Wikipedia
Hobby Bobby eenheid Den Haag