Het is inderdaad wel zo aardig bij al dat knip en plakwerk even te vermelden wie de bron van de filmpjes is en dat is niet natuurlijk niet Youtube, maar de maker...
Dat klopt helemaal. Alleen wordt het lastig als de poster op youtube helemaal geen toestemming heeft van de maker om de video te plaatsen:
Enkele die ik tegen kwam:
Ik wens nog niet dood gevonden te worden op youtube. Ik heb dan ook geen toestemming gegeven voor het plaatsen van deze video. Vermelding op dit forum had wel tot gevolg dat ik meteen vragen kreeg van anderen of ze mijn video's dan ook op youtube mogen plaatsen. Dus niet!
Het plaatsen van een eigen banner over mijn video's is ook niet aan de orde.
Binnenkort is deze video dan ook van youtube verdwenen. Maar niet getreurd want op de juiste plaats is hij nog enige jaren te bezichtigen:
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article5869513.eceVoor de liefhebbers van een frontend plaatje heb ik deze constructie even gemaakt (en nee, dat ga ik ook niet elke keer doen):
Ik hoop binnenkort met een verhaal te komen over de manieren van overnemen en (deel)linken die wel verantwoord zijn.