Het met snelheid rondjes varen op wat ruimer water is niet bepaald het moeilijkste en meest interessante onderdeel van de inzet van een reddingboot.
Waarom wordt er tijd en geld besteed aan dit soort filmpjes.
Het ware toch veel interessanter geweest een promotie filmpje te maken waarop het echte werk nader wordt belicht.
Voor alles een eerste keer. De schippers die met deze boot gaan varen, zijn hier voor het eerst bezig met deze boot. Het is immers belangrijk om een goed gevoel te krijgen met je vaartuig. Dan ga je inderdaad ook rondjes varen. Verder is er ook getraind in het slepen van een boot en het aan boord nemen van een drenkeling. De lokale media wilden graag berichten van de eerste vaart van deze boot in lokale wateren. Dat zij de beelden zo monteren dat er geen duidelijk beeld van het reddingswerk naar voren komt, is wat mij betreft bijzaak. Dat is ook niet waar deze media voor gekomen zijn. Zij willen de nieuwe boot laten zien. En ik ben van mening dat dat goed gelukt is.
Voor promotionele zaken heeft de RB Zwolle al sinds 2012 een film online staan. Hierin laten we zien wat we allemaal doen. Ik ga er vanuit dat er in de loop van de tijd voldoende nieuwe beelden zijn om een nieuwe promotiefilm te maken.
Ik heb die oudere film hier al eens geplaatst, maar bekijk hem gerust nog eens.
http://www.youtube.com/watch?v=7Y89wgl09jQGroeten,
Mark