Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 412658 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #750 Gepost op: 9 juni 2014, 01:31:06
https://www.youtube.com/watch?v=JcV1H8XDcek
Katwijkse reddingsbrigade en KNRM katwijk oefenen met waterscooter
Paul pdvMedia
Gepubliceerd op 8 jun. 2014
Samen sterk in de hulpverlening!


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #751 Gepost op: 9 juni 2014, 09:36:38
Torrey Canyon Tanker Disaster (1967)

Seven Stones Oil Tanker Disaster Aka Torrey Canyon (1967)

The suezmax tanker shipwrecked off the western coast of Cornwall, England in March 1967, causing one of the worst oil spills in U.K. history, and the world.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #752 Gepost op: 9 juni 2014, 09:38:17
Titanic and Survivors – Genuine 1912 Footage

Titanic and Survivors - Genuine 1912 Footage

This footage, showing the ill-fated Titanic prior to its departure and then the New York arrival of the Carpathia with survivors, is eerie to watch.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #753 Gepost op: 9 juni 2014, 10:25:43
Citaat van: Thor link=msg=1274550 date=1402299398
Torrey Canyon Tanker Disaster (1967)

Seven Stones Oil Tanker Disaster Aka Torrey Canyon (1967)

The suezmax tanker shipwrecked off the western coast of Cornwall, England in March 1967, causing one of the worst oil spills in U.K. history, and the world.

Wat achtergronden over de bergingspogingen door Bureau Wijsmuller.

http://www.zeesleepvaart.com/torreycanyon.eng.htm


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #756 Gepost op: 19 juni 2014, 13:16:34
https://www.youtube.com/watch?v=oBFHjdoJTUc
Kantelproef KNRM Boot Oudeschild in de Haven van Volendam


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #757 Gepost op: 19 juni 2014, 16:50:23
Citaat van: 112NoordWestNL link=msg=1278329 date=1403176594
http://www.youtube.com/watch?v=oBFHjdoJTUc
Kantelproef KNRM Boot Oudeschild in de Haven van Volendam

Gaat dat niet automatisch??? Lijkt me erg benauwd als je in de gordels vast op je stoel zit..............en het duurt zó lang!!  98uiye
1:87 modelletjes:  


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #758 Gepost op: 19 juni 2014, 16:58:48
Citaat van: r.bles link=msg=1278394 date=1403189423
Gaat dat niet automatisch??? Lijkt me erg benauwd als je in de gordels vast op je stoel zit..............en het duurt zó lang!!  98uiye

Bij open boten is het procedure om eerst onder het vaartuig vandaan te komen, koppen te tellen en vervolgens te gaan kantelen.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #759 Gepost op: 19 juni 2014, 19:41:57
Citaat van: r.bles link=msg=1278394 date=1403189423
Gaat dat niet automatisch??? Lijkt me erg benauwd als je in de gordels vast op je stoel zit..............en het duurt zó lang!!  98uiye

In principe gaat het ook automatisch. Het "terug-kantellichaam" zit lager dan dat bij de Valentijn klasse en daardoor wordt het "terug-kantelmoment" ook lager en dus duurt het langer.
Dat kan komen door de hoogte, het volume en ook door de snelheid waarmee het lichaam wordt opgevuld.
Als je het filmpje zo bekijkt lijkt de proef niet helemaal geslaagd. Gelet op de a-symmetrische plaatsing van het terug-kantellichaam zou de boot juist over het andere boord terug moeten kantelen.
Dat men hier heeft gekozen voor een lagere opstelling kan worden verklaard uit: a. de grotere luchtweerstand bij hogere snelheden (waarschijnlijk niet al te doorslaggevend) en b. het opereren in ondiepere wateren, als de boot daar zou omgaan is er het risico dat de boel dan ondersteboven op het luchtkussen aan de grond raakt en dat zou natuurlijk wel voor de nodige problemen zorgen.
Ik vermoed dat er aan de hand van de ervaringen met deze proef wel gesleuteld zal gaan worden aan deze opstelling.

Ja en vast zitten, ook in een stuurhut zit je vast, weliswaar droog en kort, maar je hangt wel even op je kop en hier kun /moet je even zwemmen.