Beste Henk,
Ik draag juist SOMS GEEN vest, voor mijn veiligheid!
Net als het Dodemanskoord.. Kan je die discussie herinnneren? Ik wil hem trouwens met liefde overdoen voor diegene die er behoeft aan heeft hoor,
ik ben de moeilijkste niet!
En wat trouwens wel grappig iis dat als je het filmpje van ZAPP of hoe het ook mag heten(Zomersproeten) goed bekijkt, er wel degelijk beschermende kleding wordt gedragen! In de vorm van Wetsuits, en in het eerste gedeelte zie je die instructeur en ernst ook met een vest varen. Ook tijdens die "oefening" bij de dames dragen de dames en de schipper van de Rib een wetsuit en vest.
Maar dit alles ligt natuurlijk aan de omstandigheden van de zee, in het filmpje op google zie je dat het een spiegeltje(zee) is. En lekker warm weer, op dat soort dagen zie ik weinig meerwaarde aan een redvest en wetsuits, vooral dus die beschermende kleding! Zorgen dat je niet verbrand is al beschermend genoeg. Dit zijn de dagen dat er weinig stroming is, en de kust redelijk geleidelijk afloopt! Dan wil ik graag mijn vrijheid in het zwemmen hebben bij bijvoorbeel een omgeslagen cat, en dus niet ergens met je vest achter blijven hangen. Ook zijn er bij ons genoeg voorbeelden te noemen dat we meerdere drenkelingen zwemmend eruit halen en misschien in paniek zijn.. ik heb er 1tje gehad die per ongeluk aan mijn touwtje trok met als gevolg dat ik dt slachtoffer niet snel meer aan de kant kreeg om de volgende uit de stroming te halen.
Dit zijn dus enkele argumenten die voor mij steekhoudend zijn om GEEN redvest te dragen, Natuurlijk wil ik ook aan mijn kleurtje werken op de boot
Hahaha, en nu allemaal maar roepen dat je eerst aan je veiligheid moet denken en niet aan je kleurtje :>
Maar beste Henk, kom gerust een keer een bakkie koffie in Zandvoort doen, en ik zal je 1 en ander toelichten en/of laten zien..
Ik mis de Rescue Ranger stiekem wel...