Klopt, bij mijn weten is het ook 24-uur. Anders zouden we om de minuut een rondje kunnen lopen en de vooruit vol kunnen plakken met leuke bonnetjes. Of dat er toevallig veel collega's op deze locatie zijn, en waarvan elke een bonnetje achterlaat.
Als je staande wordt gehouden door een agent is het bonnetje ook het bewijs dat hier je een bekeuring voor hebt gekregen (m.u.v. snelheid etc). Als iemand bijvoorbeeld geen verlichting heeft achter op zijn aanhangwagen, en een agent geeft hem een bekeuring zal het jammer zijn dat hij om de hoek net een verkeerscontrole inrijdt.
Zeker weten doe ik het niet, maar ik vraag me af of bovenstaande klopt. Als ik dus een bekeuring krijg voor defecte verlichting, mag ik er vervolgens straffeloos nog 24 uur mee doorrijden? Bij programma's als Wegmisbruikers en Blik op de Weg wordt regelmatig verteld dat de betrokkene op eigen risico doorrijdt. Als ik met dat defecte lampje naar huis rij en een half uur later weer de weg op ga, start ik immers een nieuwe overtreding.
Het is zo dat je niet 2 x voor het zelfde feit bekeurd kan worden en zolang een geparkeerd voertuig niet verplaatst wordt is er sprake van 1, voortdurende overtreding. Volgens mij is er ooit een gerechtelijke uitspraak over geweest, waarbij de rechter bij een parkeerovertreding een termijn van 24 uur heeft gesteld, maar volgens mij geldt dit niet voor overige overtedingen.
Als ik met dat defecte lampje naar huis rij en een half uur later weer de weg op ga, start ik een nieuwe overtreding