2x bekeuring voor hetzelfde feit

Auteur Topic: 2x bekeuring voor hetzelfde feit  (gelezen 7432 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #10 Gepost op: 16 september 2011, 14:27:36
Pardon? Als ik jou verhaal goed lees dan zie jij een gekregen bekeuring als ontheffing, vrijstelling voor het feit waar voor je bekeurd ben. Nou das het niet hoor. Op het moment dat je bent staandegehouden voor een overtreding kun je 10 meter verder weer een bekeuring krijgen. Je neemt nl zelf weer het risico om bekeurd te worden.

Uhm nee zo bedoel ik het niet, je kunt het zo wel opvatten. Dat zal zeker problemen veroorzaken zoals je al aangaf.
Als je veel programma's kijkt zoals "Wegmisbruikers" etc, dan komt het regelmatig voorbij dat als je het niet ter plaatse kunt repareren (wat vaak het geval is) logisch een bekeuring krijgt. Kun je het wel maken, zien ze het regelmatig door de vingers.

Nu is het wel per strafbaar feit verschillend, er word ook regelmatig gezegd dat je het bonnetje als bewijs dat je net een bekeuring hebt kunt aantonen en dat je niet 500 meter verderop dezelfde prent kunt krijgen. Ik heb het regelmatig gezien op programma's zoals "Wegmisbruikers".

Volgens mij bedoelde Jorien dat niet.
Het is uiteraard je eigen risico om met defecte verlichting verder te rijden maar als je 5 minuten later 100 meter verderop wordt staande gehouden zijn er maar weinig dienders die je nogmaals zullen bekeuren.
Je kan niet (meer) van mensen verwachten dat ze dingen ter plekke repareren of dat ze de auto maar laten staan. (volledig defecte verlichting daar gelaten) Zeker met moderne auto's moet je vaak naar je garage om het te laten repareren.

Precies, zo bedoelde ik het niet  ;D


Breaky

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 147
Reactie #11 Gepost op: 16 september 2011, 14:36:34
Citaat
Nu is het wel per strafbaar feit verschillend, er word ook regelmatig gezegd dat je het bonnetje als bewijs dat je net een bekeuring hebt kunt aantonen en dat je niet 500 meter verderop dezelfde prent kunt krijgen. Ik heb het regelmatig gezien op programma's zoals "Wegmisbruikers".

Nu weet ik niet of dit zo is met verlichting, dit was maar een voorbeeld. En natuurlijk is het op eigen risico om door te rijden.


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #12 Gepost op: 16 september 2011, 15:37:11
De overtreding doen stoppen ;) dus als een fietser besluit na een bonnetje toch weer op de fiets te stappen met de kapotte verlichting loopt hij de kans op een tweede prent.
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #13 Gepost op: 16 september 2011, 20:24:17
Nu weet ik niet of dit zo is met verlichting, dit was maar een voorbeeld. En natuurlijk is het op eigen risico om door te rijden.

Er zit een addertje onder het gras mbt verlichting. Diverse rechtzaken waarbij de chauffeur technish niet eens bij de verlichting kon komen is de boete in komen vervallen. Niet alleen dit, maar het heeft de wetgever ook doen besluiten om de voertuigeisen mbt het samenstellen van een voertuig doen veranderen. Nu moeten bij alle auto's die type goedkeuring willen krijgen in Europa de verlichting zo hebben gemonteerd zodat een chauffeur simpel zijn verlichting kan vervangen.
Let wel, de regel is toen ongeschreven geworden dat je deze mensen officieel waarschuwd. Wanneer ze dan daarna weer worden geconfronteerd met niet juist werkende verlichting wordt er wel geschreven. Rechtzaken hierover zijn ook allemaal niet toevankelijk verklaart omdat men de tijd heeft gekregen om de verlichting te herstellen.

Wat parkeren betrefd is mij ooit geleerd dat je per tijdseenheid kunt worden bekeurd, maar dat de stelregel is dat je per etmaal eventueel bekeurd. Echter deze info is al zo'n 20jaar oud.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #14 Gepost op: 21 september 2011, 10:32:00
Bij parkeerovertredingen zijn er twee mogelijkheden; of agent bekeurd je, of gemeenteambtenaar bekeurd je en dan krijg je een naheffing parkeerbelasting (schikkingsvoorstel).