Om een hoek schieten?

Auteur Topic: Om een hoek schieten?  (gelezen 4318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vuurvlieg

• Forum gebruiker
  • Martin
Reactie #10 Gepost op: 19 september 2011, 11:53:27
Volgens mij kun je nooit via een schermpje gericht schieten.

Lukt me toch aardig bij CoD op de xbox en de wii  O0 ;D
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #11 Gepost op: 19 september 2011, 16:35:46
Heb er zelf nog nooit mee geschoten dus kan alleen maar vertellen van wat ik gehoord danwel
gelezen heb over dit stukje instrument. Want denk wel het is geen wapen, het is een houder waar
je je wapen in kan plaatsen zodat die om de hoek kan schieten terwijl jij nog veilig achter de hoek
staat.

Het is inderdaad ontwikkeld door de israeli's maar word verder niet veel gebruikt. Je koopt de
cornershot inpricipe voor een bepaald wapen, veelal glock maar er zijn nu ook andere types
waarvooor het geschikt is. Ze waren in ieder geval bezig om het geschikt te maken voor een
assaultrifle. En dan moet je niet denken aan de M-16 of AK maar eerder de MP5.

En gaan we deze hier gebruiken? Nee denk het niet. In het westen zijn de straten breed genoeg
om alsnog dekking te zoeken in de straat. Hierdoor gaat het nut van het wapen dan ook niet op.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #12 Gepost op: 19 september 2011, 17:10:24
De Israeli's gebruiken de corner shot naar het schijnt in het veld, met name voor counter terrorism.

Een "demo", tv programma op Discovery, veel show, weinig concreets
Inderdaad veel show, weinig concreet. Ik kan me voorstellen dat je de nepkat in combinatie met de camera en het schermpje als "spiegel" gebruikt, zodat je ook om de hoek relatief onopvallend wat kunt zien. Maar een fatsoenlijk gericht schot uitbrengen vanaf kathoogte lijkt me niet echt een pretje. Ik neem aan dat zoiets als terugslag ook bij het om-de-hoek-mechanisme van toepassing is, waarbij je om dat te voorkomen een fatsoenlijke schiethouding moet aannemen. Anders springt je katje zomaar even een stukkie achteruit, wat je eventuele volgende schot bemoeilijkt.
Nee, ik denk dat het allemaal veel te bewerkelijk is om operationeel van grote waarde te zijn.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill