Aangezien de laatste reactie op dit onderwerp in 6/11/2011 is geweest vraag ik mij af of hier uberhaupt nog op gereageerd gaat worden buiten deze reactie om dan.
Maar om even een wakker maker te maken. Wat als je zelf een zwaailamp/flitslamp(en) in de auto hebt en je dan in de fend-off zet en de lamp op het dak plaatst?
Als je dat op de A12 bij Utrecht doet in de ochtendspits, ga ik er van uit dat er veel mensen niet blij met je zijn
Maar bij een ongeluk waar je getuige van bent moet je kijken wat de omstandigheid is (in het midden van de rijbaan, aan de zijkanten) en hoe je auto (qua lampen) gemonteerd is. Tegenwoordig hebben auto's allemaal LED verlichting. Als je je auto dan 'fend-off' zet, ziet men drie knipperlichten (linksachter, rechtsachter en links of rechts-spiegel), vooral in het donker handig.
Zelf zou ik het zo doen: Voor het ongeval, zo ver mogelijk tegen de kant, met de wielen licht ingedraaid naar de verkeersluwe zijde. Pit op je dak.
Waarom zo: Meeste personenauto's hebben geen opvallende striping zoals RWS of politie (of sommige verkeersregelaars-auto's) en dan 'maak' je met fend-off geen extra 'opvallendheid' of richtingsgeleiding (schuine strepen op zijkant)