Niet hulpverlener zet auto schuin in de fend-off

Auteur Topic: Niet hulpverlener zet auto schuin in de fend-off  (gelezen 25451 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dion

• Senior gebruiker
Reactie #40 Gepost op: 23 juni 2014, 15:34:56
Top gehandeld, complimenten!  O0
Volgende keer gewoon lekker je lampies naar achteren aangooien  ;)

sylvester1986

• Gast
Reactie #41 Gepost op: 23 juni 2014, 21:36:29
Goed bezit Rene O0
Zijn Amber intersection sweepers aan de achterzijde geen optie op je balk? Zo heb je Amber in meerdere richtingen.

Gast

• Gast
Reactie #42 Gepost op: 23 juni 2014, 21:50:25
Ik denk dat gewoon een oranje losse zwaailamp al voor meer waarschuwing kan zorgen dan die traffic advisor achterin op deze manier.
En ik ben blij dat ik kon helpen, toevallig dat het met deze auto was, met de Volvo had ik het ook gedaan
Maar kennelijk zijn er op AT5 mensen die mij persoonlijk zo goed kennen en de aanval denken te moeten openen, zit iemand zeker wat dwars ofzo.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #43 Gepost op: 23 juni 2014, 22:10:12
De juiste mannen, met de juiste auto's op de juiste plek.

Gewoon al je lampjes gebruiken in zo'n geval lijkt mij. Daar kan geen diender problemen mee hebben.
Totdat zij zelf ter plaatse zijn en de boel over kunnen nemen.
Veiligheid gaat voor alles in zo'n geval.

Je hebt in mijn ogen prima gehandeld.  O0

P.S. En ja, belachelijk dat mensen liever doorrijden dan stoppen om te helpen. Heb het zelf ook eens meegemaakt. Bleek iemand met hartproblemen in de auto te zitten.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #44 Gepost op: 25 juni 2014, 23:33:57
Ik had de foto inderdaad op AT5 gezien en moest meteen aan jou denken. Ik mocht de foto's, vanwege copyright, niet op het forum plaatsten.
Goed gedaan mannen!

piet60

• vkr-pop
  • Senior gebruiker
Reactie #45 Gepost op: 26 juni 2014, 00:09:28
Citaat van: Sylvester link=msg=1097487 date=1353617861
Soort van 'Fend-off' waarbij de flitser niet heel veel meerwaarde heeft  ::)
04-05-2011 - Eindhoven - Pastoriestraat - Verkeer regelen Smits
Amber pit op dak was duidelijker geweest. Die alarmlichtjes kun je ook alleen maar met vergrootglas zien, wat een klein prutsdingetjes in verhouding tot de auto.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #46 Gepost op: 28 juni 2014, 12:52:33
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1279235 date=1403527340

Dit is nou zo'n schoolvoorbeeld waar we in het topic omtrent blauw op oldtimers over gehad hebben, daar kwam de vraag wat zou je doen als je met de KLF in een dergelijke situatie terecht zou komen.

In den beginne van de KLF heb ik, net als Rene, altijd gesteld nimmer het blauw er op te zetten, inmiddels is het een keer gevorderd om het wel aan te zetten omdat de diender in zijn aller enige uppie tp kwam en de veiligheid met twee extra blauw lampjes beter gewaarborgd kon worden. Nu een paar jaar verder denk ik op soort gelijke wijze als Rene te hebben gehandeld muv de fend off (de rode lak is nog net ff te heilig) Zeker in de donkere uurtjes zou ik nu naast de pionnen ook voor het blauw hebben gekozen en de eventuele gevolgen aan de rechter voor laten leggen omdat de ervaring nu eenmaal is dat niet elke diender even blij wordt van het blauw.

Toch denk ik dat veiligheid van je zelf, de slachtoffers / betrokkenen en het overige verkeer ver boven de wetgeving staan ofwel nood breekt wet en als het blauw ter beveiliging meer waarde heeft dan is dat maar zo al blijf ik van mening dat je er uiterst terughoudend mee om moet gaan en (ik heb als voordeel dat er een amber pit op de KLF aanwezig is) eerst alle andere opties moet toepassen.
Ik heb het commentaar op AT 5 ook gelezen en vind het jammer dat men er zo over denkt alsof we de wannabee's uit willen hangen, juist het zeer terughoudende gebruik in uiterste noodzaak toont dat we juist heel goed nadenken over het (oneigenlijke) gebruik van onze OGS.

Daarmee is alles over de foto en actie van Rene en Jack alles eigenlijk gezegd gewoon een juiste inzet van middelen die men ter beschikking hebt, maar fend off....... deze jongen (nog) niet
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #47 Gepost op: 28 juni 2014, 13:04:02
Heeft iemand een link naar het betreffende stukje? Ben benieuwd.
Is het anders een idee om 2 lin flitsers in de achterruit te plaatsen? En misschien wat turboflairs voor op de weg? Die passen iig wel bij het USA beeld ;)

devilfish

• Moleculair bioloog - geinteresseerde
  • Forum gebruiker
Reactie #48 Gepost op: 28 juni 2014, 14:46:19
Citaat van: cavia link=msg=1280566 date=1403953442
Heeft iemand een link naar het betreffende stukje? Ben benieuwd.

link

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #49 Gepost op: 30 juni 2014, 12:19:17
Citaat van: devilfish link=msg=1280585 date=1403959579
link

URL doet t niet... :(
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel