In 2011 durfde ik bij Zaandam nog niet, met de verse stickers op de Caprice, in de fend-off maar afgelopen zaterdag was de noodzaak groot genoeg om de Caprice wel scheef te zetten.
Ongeval op de S112 Gooiseweg richting de A10, 2 of 3 voertuigen aan gort, net gebeurd, iedereen rijdt er gewoon doodleuk voorbij boodschappen doen is veel belangrijker dan helpen ofzo ik weet het ook niet...
We zaten in de staart van een US cars rondrit op de retour naar Borchland, verkeer ging in de remmen en dook naar links, zo te zien was het net gebeurd, brokstukken overal, wat doe je dan als niemand helpt, juist, helpen.
Ik met de Caprice net niet goed in de fend-off, de LAPD Fury op de rijbaan in de rijrichting gestopt en beide eerste maatregelen getroffen; Gele hesjes aan, Jack ging kijken bij de SO's en plaatste pilonnen, ik liep het verkeer tegemoet om ze naar rijbaan 1 te dirigeren.
Aan de overzijde stopte (toeval bestaat niet) een VZA lage ambu, waarvan de VPK en chauff over de vangrail sprongen en ook hulp gingen verlenen, een politieheli hing er (toeval bestaat niet) al boven, de 1e politie-Touran binnen 4 minuten TP nam de fend-off over, gevolgd vlak daarna door de 1e motoragent met nog een Touran in het kielzog, vlak daarna de ambu, gevolgd door nog 2 Tourans in de opvolgende 2 minuten en de VOA bus als hekkesluiter. Complimenten wat dat betreft voor de snelle respons vanuit alle hoeken!!
Na wat verbaasde blikken naar onze voertuigen ....
...maar meerdere malen met dankzegging voor onze eerste hulp-handelingen en blokkade konden we vertrekken en het laatste deel van de US car rondrit afmaken, richting de King Cruise bij Borchland.
Leermomentje voor mezelf qua fend-off:
Nog een 2 meter naar voren was beter geweest, de wielen de goeie kant opdraaien was nog even beter geweest, op het moment van indraaien reed er nog verkeer op beide banen en het stuur naar rechts draaien schoot er even bij in. En een Traffic Advisor en oranje lampen op de hoedenplank hebben nauwelijks nut als je scheef staat, had ik beter toch de balk zelf aan kunnen zetten ... moet ik toch wat op verzinnen, losse oranje pit achterin ofzo.