Dode door omgevallen kraan - Heerde 20-09-2011

Auteur Topic: Dode door omgevallen kraan - Heerde 20-09-2011  (gelezen 9791 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Collin1974

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 20 september 2011, 16:07:54
Ik zag op 1 van de foto's een persoon van de TR. Is dat altijd zo bij een dodelijk ongeluk?  Het onderzoek zal worden gedaan door de arbeidsinspectie neem ik aan?

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #21 Gepost op: 20 september 2011, 16:31:54
Technische Recherche was inderdaad ter plaatse... wat ik begreep kwam die uit de buurt en was dus zeer snel ter plaatse.

Mijn fotoserie staat op:

http://stefanverkerk.nl/foto/477

En een video:

Man overleden na val kraan op woning Weidebocht Heerde - ©StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

sanderermelo

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #22 Gepost op: 20 september 2011, 16:41:00
Is de traumaheli nog ter plaatse geweest?

Stefan Verkerk

• Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #23 Gepost op: 20 september 2011, 16:51:53
Nee, vrijwel direct na het ongeval was het slachtoffer al overleden wat ik begreep. De traumahelikopter is daarom ook vrij snel gecanceld.
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 20 september 2011, 17:08:48
Ik zag op 1 van de foto's een persoon van de TR. Is dat altijd zo bij een dodelijk ongeluk?  Het onderzoek zal worden gedaan door de arbeidsinspectie neem ik aan?
De arbeidsinspectie gaat hier zeker naar kijken, maar de technische recherche bekijkt ook wat er gebeurt is, mocht er een strafzaak uit komen. Worden de bevindingen van zowel de arbeidsinspectie als de TR als bewijsstukken meegenomen. ;)

mike

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 20 september 2011, 18:22:04

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 20 september 2011, 18:44:53
Waarschijnlijk wel, misschien niet.
Ik ken de man niet, heb hem niet gesproken.
Ik zeg er daarom ook niets over.

Wat denk je nou zelf? Dat de man die er bij stond en nog leeft het allemaal wel best vond en gewoon weer verder leeft???

Dit soort zaken maken indruk op een mens, dat zou jij toch moeten begrijpen als SIGMA persoon.

Collin1974

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 20 september 2011, 19:09:19
Even een andere vraag. Ik zag in de foto reportage een lijkenauto. Wanneer wordt een overledene met de ambu vevoert en wanneer komt er een lijkenauto? Heeft dat met beschikbaarheid te maken? Een aantal weken geleden was hier in Apeldoorn een dodelijk ongeval met een auto. De persoon die opslag dood was ging met de ambu weg.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 20 september 2011, 19:21:36
Ik geloof dat er inderdaad ergens staat dat een overledene niet per ambu gaat (mag?), of dat in de wet op de lijkbezorging staat of in een wet over ambulancevervoer weet ik niet.

Wat ik wel weet is dat soms de ambu zelf vervoert vanuit 'een gevoelskwestie'. Kan ik me ook indenken als je eerst alles doet om iemand te redden, dat lukt niet en dan kan het lastig zijn om in te pakken en te vertrekken. Dan brengen ze het SO zelf naar het mortuarium (evt. in de woonplaats SO). Zo heb ik het een keer meegemaakt bij een ongeval, in de debriefing met MK- en ambupersoneel kwam deze vraag naar voren.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 20 september 2011, 19:24:23
Even een andere vraag. Ik zag in de foto reportage een lijkenauto. Wanneer wordt een overledene met de ambu vevoert en wanneer komt er een lijkenauto? Heeft dat met beschikbaarheid te maken? Een aantal weken geleden was hier in Apeldoorn een dodelijk ongeval met een auto. De persoon die opslag dood was ging met de ambu weg.

In de praktijk zie je gekeken wordt naar de tijd dat een rouwonderneming ter plaatse kan zijn. Ambulance's zijn niet voor het vervoer van overledenen, echter kun je moeilijk een stoffelijk overschot anderhalf uur op straat, in de supermarkt of andere publiek toegangkelijke plaatsen laten liggen. Meestal zie je dat er een rouwonderneming komt als het stoffelijk overschot ofwel op een niet publiek toegangkelijke plaats ligt of dat men alsnog tijd nodig heeft voor onderzoek.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !