Kerstboompje

Auteur Topic: Kerstboompje  (gelezen 4598 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Gepost op: 14 december 2004, 21:59:14
Is het nog altijd verboden om rond deze tijd een gezellig kerstboompje in de auto te hebben staan??
Ik heb namelijk zo'n lieflijk boompje in m'n smartje (ja,dat past) met vijf lampjes die nog minder licht geven dan de routeplanners en tomtoms van tegenwoordig.

Ik weet niet beter dan dat het niet mag omdat je andere weggebruikers zou afleiden door de verlichting.

En die tomtom mag wel,terwijl je daar zowat een boek bij kan lezen,en dat lukt je echt niet bij mijn kerstboompje...

Vertel,ik wacht het af!!


  Ta


guest1564

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 december 2004, 13:56:19
Ik vind het ook een beetje flauwekul hoor.
Moet je eens kijken hoe die vrachtwagens er soms bijrijden ::)....dan mag jij vast wel zoŽn kerstboompje in je auto.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #2 Gepost op: 15 december 2004, 17:15:43
Je mag niet meer verlichting voeren dan in het voertuigreglement staat omschreven..

Bij vrachtwagens ben ik idd meestal vrij coulant, is toch de huiskamer, enige wat ik meestal eruit laat halen zijn blauwe lampjes....blauw=hulpverleningsdiensten...en sommigen hebben de hele blokker in de cabine, dat gaat mij dan ook net tever...

Een kerstboompje mag dus officieel niet...maar hangt natuurlijk van de plaats van montage af ook...gaat dan niet alleen om het licht, maar ook de belemmering van het zicht zou dan een rol kunnen spelen...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


guest1564

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 15 december 2004, 18:57:25
jvo.....werk jij bij de politie?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 15 december 2004, 18:59:54
Zie zijn avatar  ;) Marechaussee.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 15 december 2004, 19:55:48
Je mag niet meer verlichting voeren dan in het voertuigreglement staat omschreven..

Bij vrachtwagens ben ik idd meestal vrij coulant, is toch de huiskamer, enige wat ik meestal eruit laat halen zijn blauwe lampjes....blauw=hulpverleningsdiensten...en sommigen hebben de hele blokker in de cabine, dat gaat mij dan ook net tever...

Een kerstboompje mag dus officieel niet...maar hangt natuurlijk van de plaats van montage af ook...gaat dan niet alleen om het licht, maar ook de belemmering van het zicht zou dan een rol kunnen spelen...
hoe wordt er omgegaan met al die feestverlichting die je wel eens ziet op vrachtwagens,aan de buitenkant wel te verstaan


guest1564

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 december 2004, 20:37:11
Zie zijn avatar  ;) Marechaussee.

OKe bedankt


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #7 Gepost op: 15 december 2004, 20:42:52

hoe wordt er omgegaan met al die feestverlichting die je wel eens ziet op vrachtwagens,aan de buitenkant wel te verstaan
Hangt ook weer af van hoe of wat...officieel mag je alleen de verlichting voeren die in het voertuigreglement genoemd is..maar een beetje zichtbaarheid voor die grote bakken is natuurlijk niet echt een probleem...maar dat hangt natuurlijk af van wat de speerpunten zijn en wat de betreffende agent/wachtmeester er zelf van vindt...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 18 december 2004, 17:18:50
M'n boompje zit niet zo erg in het zicht,dus ik laat hem lekker zitten!
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 18 december 2004, 17:30:58
je mag geen verlichting IN je auto hebben die vanaf buiten zicht baar is

tenminste dat zegt de aalsmeerse politie
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !