het hangt er wel vanf hoe groot het pand is,en over hoeveel verdiepingen het beschikt.
Als je een kantoorpand hebt waar je een trappenhuis hebt,en aan weerszijde daarvan kantoorverdiepingen.En die zijn gecompartimenteerd dan heb je aan1 of 2 brandslanghaspels genoeg (afhankelijk van de grote)en als ondersteuning brandblussers in de vorm van 6ltr schuim of wat anders.
het enige voordeel van een brandslanghaspel is dat je onbeperkt blusmiddel hebt,maar nadeel is dat deze wat lastiger inzetbaar is.Vooral als deze in een kast hangt,en je allerlei bochten door moet.Dan is de inzet van een brandblusser veel sneller.
Ik heb wel eens met een hoofd BHV een wedstrijdje gehouden,hij ging een denkbeeldig brandje blussen met de haspel,en ik datzelfde brandje met de brandblusser.We vertrokken allebei van dezelfde plek,ik hoef niet te melden wie er als eerste op de plek van de brand was
Verder moet je vooral niet vergeten dat als je alleen maar brandslanghaspels hebt,het blussen van elektrische appartuur wel kunt vergeten.wat met CO2 of een sproeischuimblusser wel kunt doen