Mooi verhaal, maakt goed duidelijk wat we doen en wat we zoal meemaken.
De motor gaat rechtop , omdat er anders vloeistoffen uit kunnen lopen en om extra schade te voorkomen. ( In dit geval zou die extra schade wel meevallen ) .
Klopt. Los van bovenstaande reactie, het voertuig rolde/stuurde niet erg lekker meer en met de schuifbak hadden we de andere rijstrook wellicht ook nodig gehad. Bij onderzoek door VOA dient een motor nog wel eens in de positie geborgen te worden waarin deze is aangetroffen. In die gevallen nemen wij nog wel eens een pallet mee (indien vooraf bekend natuurlijk).
Op het voertuig is geen navigatie aanwezig op dit moment. Wij zitten in een testfase van diverse systemen.
Onze aansturing geschiedt op het kaartmateriaal van de Stichting Incident Management Nederland wat is ontwikkeld door Geodan, Movida-Bergerview.
Dit programma is in samenspraak met de bergers ontwikkeld en toont de voertuigen en incidenten. Daarnaast berekend het systeem op onafhankelijke wijze een aanrijdtijd en daarbij behorende correctie (door bijvoorbeeld file). De IM berger heeft 20 minuten, de Standby-IM-berger 10 of 15 minuten (afhankelijk van het wegvak).
Een printscreen van het terugplotten van dit specifieke incident
zie je op deze link.