Zoals ik het zie is de rijstrook een normale rijstrook. De markering op de weg is geen vluchtstrook- c.q. spitsstrookmarkering (dan zou de op de foto zichtbare onderbroken streep een ononderbroken streep zijn geweest, en was de ononderbrokenstreep rechts een smallere "spitsstrookstreep" geweest). Wel is te zien dat de rijstrook is afgekruist (let ook op de andere foto's in de serie op de site van Denkweb).
Inhoudelijk over de opstelling van het voertuig van de WIS: fend-off is bedoeld om het verkeer fysiek naar de naastgelegen rijstrook te geleiden. Dit wordt bereikt door de striping op de zijkant van het voertuig in combinatie met de gedraaide autodrip en de verdrijfpijl. Voor vluchtstroken is de regel dat het buffervoertuig recht blijft staan zonder pijl, omdat er op de vluchtstrook in principe geen verkeer hoort te zijn.
Ik kan me voorstellen dat de WIS in dit specifieke geval voor de vluchtstrookopstelling heeft gekozen, omdat de rijstrook is afgekruist en de ruimte op de rijstrook niet bijzonder groot is om een degelijke fend-off op te zetten. Een rijstrook is 3,60m, dus je staat dan met de Navara rechtsachter tegen de barrier en linksvoor tegen een vrachtwagen. De aard van het incident vereist ook niet dat je zo'n breed blok hoeft te zetten (geen hulpverleners op de rijbaan). In mijn optiek voert de WIS dus een nette beveiliging uit. Je zou hooguit nog een discussie kunnen voeren of een verdrijfpijl duidelijker was geweest, maar dat zal ook afhankelijk zijn van de afstand tot het vorige signaleringsportaal met kruis.