kun jij het snappen dat ik onderhand grijze haren van jullie korps krijg
Jullie gaan niet met 2 TSen naar een OMS,maar jullie hangen wel allemaal om met een OMS
Peter,
Snap je nu waarom ik al een paar dagen niet meer op verschillende dingen aanhet reageren ben.
Wij gaaninderdad maar met 1 ts rijden maar wel met allemaal mensen die direct inzetbaar zijn. En niet 12 mensen laten rijden om maar te zorgen dat we de normen maar niet overschrijden maar dan daar tp zijn en maar ergens staan te wachten zinder ademlucht om.
En ja ik weet niet hoe het bij jullie korps geregeld is maar hier doen we nog wel eens een binnenaanval waarbij oh zo vaak blijkt dat je met hd veel HEEL veel uit kunt krijgen. En voor een klein binnenbrandje word er in eerste instantie nog niet eens een waterwinning opgebouwd. Daar heb je je tank voor! En ja moet je met ld aan de gang dan is de waterwinning zo in orde gemaakt.
In de praktijk is het vaak zo dat wanneer het redvoertuig niet direct ingezet word deze de waterwinning al in orde hebben.
Heb net ook nog gelezen dat een pompbediener niet meer dan 1 lengte van de wagen af mag. Heeft hij dan een touw om zijn middel dat hij niet verder mag? Ja je hebt gelijk dat als je wedstrijden gaat spelen dit absoluut niet mag want dan krijg je punten in mindering maar ik denk dat je hier toch over de praktijk spreken en die is toch net iets anders.
En ja pas nog bij het ene brandje ingepakt wat nog niet uit was en waarbij al een groot deel van de tank leeg was en doorgereden naar het provinciehuis waar rook uit het pand kwam en direct een oms binnenkwam. Naar dit pand kijkende was de keuze niet zo moeilijk. Helemaal gehuld in de rook! Een bouwkeet die helemaal vrij stond verder laten branden of het provinciehuis van 100 meter hoogte laten gaan. naar de keet zijn vrijwilligers gegaan die toen wel opgeroepen waren.
maar om een lang verhaal kort te maken bij het provinciehuis brande de onderste verdieping hard en had iedereen ademlucht omgehangen en zijn toen direct begonnen met open water voor het geval dat de tank leeg was. De waterwinning lag in no-time en dan kijk je ook niet zo super naar de regeltjes wie nu waar aan moet koppelen etc etc. Dan moet er gewoon gewerkt worden.
Maar ook deze brand gewoon met 1 straal hd uitgemaakt. Wel een schade van ongeveer 1 miljoen euro!
Maar ik lees wel rustig verder hoe er over sommige dingen gedacht worden en laat iedereen het maar op zijn eigen "korpsmanier"doen. Is denk ik het beste anders blijf je elkaar maar onderuit proberen te schoppen. inzetverslagen actueel begrijpen dat er overal van ales gebeurt waar een heel circus naar toe gaat en wij niet veder komen dan kleine branden.
Ook nog even een vraagje aan rene,
Waar kunnen we ergens de normen, tijden en aantal voertuigen, waar je heel de tijd mee aan het roepen bent precies vinden? Dit zoekt wat makkelijker.....
Maar hoe meer ik hier lees des te meer kan ik rubriek