Buitenlands alarmnummer in Nederland bellen

Auteur Topic: Buitenlands alarmnummer in Nederland bellen  (gelezen 21312 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #20 Gepost op: 24 september 2011, 23:17:03
Was het eerste waar ik ook aan dacht toen ik de reacties las.  e050
alleen voor die jan had ik wat andere namen.

Ik had dit niet verwacht van mensen die in de hulpverlening werken.

Zolang je hem op tijd weg drukt komt er niets binnen bij het KLPD ;-)
Op de meeste telefoons zit een doorschakel tijd van 1 a 2 seconden  en als je hem voor hij doorschakelt weg druk gebeurd er helemaaaaal niets....

Zo kun je altijd van een mug een olifant maken, nergens voor nodig, maar er zal vast een goede reden voor zijn..... ::)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #21 Gepost op: 25 september 2011, 15:57:45
Was het eerste waar ik ook aan dacht toen ik de reacties las.  e050
alleen voor die jan had ik wat andere namen.

Ik had dit niet verwacht van mensen die in de hulpverlening werken.

Overdreven reactie dit zeg. Zoals mijn voorganger zegt; ik open geen telefoongesprek. Ik kijk alleen wat mijn telefoon aangeeft als ik 911 intyp. Er komt geen verbinding tot stand en ik blokkeer dus ook geen lijnen  ;)
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #22 Gepost op: 25 oktober 2011, 17:19:18
Noodgeval in NL -> 112, dan weet je 100% zeker dat het werkt en gaat er geen kostbare tijd verloren.
Maar bekijk het niou eens andersom. Als je in, bijvioorbeeld de VS bent is het misschien wel handig om te weten dat je gewoon 112 kan bellen in geval van nood. Menig nederlander zal er niet aan denken dat het alarmnummer 911 is in de VS, wanneer dit echt nodig is. Als je telefoon in NL 911 omzet naar een noodoproep dan word 112 daar ook omgezet naar een noodopoep.
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #23 Gepost op: 25 oktober 2011, 17:28:23
Ach, we hebben het nog makkelijk in NL. In Italie hebben ze meerdere noodnummers.

112 Algemeen
113 Politie
114 Wegenwacht
115 Brandweer
118 Ambulance


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #24 Gepost op: 25 oktober 2011, 18:53:34
De Turkse overheid heeft ook een hele lijst met telefoon nummers. De belangrijkste nummers:
110: Brandweer (alarmlijn)
177: Brandweer (bosbrand)
112: Ambulance
153: Belastingdienst (controle politie)
154: Politie (verkeer)
155: Politie (alarmlijn)
174: Politie (algemeen)
156: Gendarmerie
158: Kustwacht


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #25 Gepost op: 10 januari 2012, 08:49:54
België heeft er ook nog een hele lijst alarmnummers
100 - Brandweer/ambulance
101 - politie
105 - Rode kruis ambulance dienst
106 - Tele-onthaal (voor mensen die levensmoe zijn)
110 - Child focus (vermiste kinderen, gaat er uit en wordt het europese nr: 116000)
112 - spreekt voor zich, wordt in België aangeduid als Europees alarmnummer, wekt dus niet de indruk dat het alle andere nummers zal gaan vervangen, maar gewoon er naast blijft bestaan.

0611 werkt overigens niet meer, die nummer reeks is in handen van Vodafoon tegenwoordig en ik heb al GSM nummers gezien die met 0611 beginnen. ( http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/resultaat/?query=0611&nid=6440&status=&relatie=&datum=&reeks=&bestemming= )


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #26 Gepost op: 10 januari 2012, 09:03:52
0611 werkt overigens niet meer, die nummer reeks is in handen van Vodafoon tegenwoordig en ik heb al GSM nummers gezien die met 0611 beginnen. ( http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/resultaat/?query=0611&nid=6440&status=&relatie=&datum=&reeks=&bestemming= )

Doet me denken aan een uitzending van een grote TV actie jaren geleden toen voor betaalnummers geen 0900 maar 06 nummers gebruikt werden.
Het alarmnummer 06-11 was nog niet landelijk bekend maar al wel in sommige regio's in gebruik. Duidelijk nog niet in Hilversum gezien het speciale nummer van het telefoonpanel: 06-11223344.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


richard1074

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #27 Gepost op: 28 januari 2012, 13:00:01
Ik las trouwens een keer op een twitter bericht van de politie in Zoetermeer dat als je bv : 079-112 belt (mobiel) dat je dan direct een verbinding krijgt met de meldkamer van Haaglanden i.p.v. Driebergen.
Bericht :
Tip voor de jaarwisseling: is er politie nodig? Bel dan 079-112, dan omzeil je de landelijke centrale en heb je direct de politie Haaglanden aan de lijn.
Geen idee of dit landelijk werkt ?


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 28 januari 2012, 13:23:13
Ik las trouwens een keer op een twitter bericht van de politie in Zoetermeer dat als je bv : 079-112 belt (mobiel) dat je dan direct een verbinding krijgt met de meldkamer van Haaglanden i.p.v. Driebergen.
Dat is al eerder gemeld op dit forum :)

Ik geloof dat het nu al zo is dat als men het netnummer voor 112 draait, dat men dan rechtstreeks bij de dichtsbijzijnde meldkamer terechtkomt.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #29 Gepost op: 28 januari 2012, 13:25:42
Dat is al eerder gemeld op dit forum :)

linkje?
Hobby Bobby eenheid Den Haag