1. Wat voor pieper hebben jullie?
-Jupiter Pro (Nieuw design v9.1)
-Samsung Galaxy S3 met AlarmeringDroid
2. Hoe gaan jullie naar een incident toe? (fiets, auto, brommer, scooter)
-Meestal op de fiets, binnenkort ook iemand die mij met de auto ernaartoe kan rijden
3. Wat voor apparatuur gebruiken jullie?
-Nikon D3100, met 18-55 lens (volgende maand 18-270), met battery grip, statief, Led-Lichtbak voor filmen, zonnekap standaard erop zitten (er is namelijk ALTIJD spooklicht), LowePro Slingshot 100; camera tas, 16GB geheugenkaartje class 10
-soms in uiterste nood met mijn S3 foto's/filmpjes maken als ik mijn camera niet bij heb
-Samsung Galaxy S3, voor navigatie evt, filmen en foto's snel naar (Social)Media te versturen
4. Ik zie wel eens foto's van kazernes van binnen en voertuigen, hoe krijgen jullie dat voor elkaar? (Mailen, kennen jullie iemand van de brandweer?)
-Goede connecties met brandweerlieden en ik zit zelf bij de jeugdbrandweer
5. Met wat voor software bewerken jullie je foto's?
-Meestal laat ik ze onbewerkt (gewoon een goede foto maken... mislukt? pech.) maar de standaard dingen zijn toch wel watermerk en kentekens/mensen onherkenbaar maken
-Instagram
6. Wat zijn jullie eisen van een melding? (Wel/niet bij OMS/PAC?)
-Op de fiets naar meldingen die binnen een half uur te fietsen zijn (of het moet een bijzonder iets zijn (lifeliner melding OID)
-Bijna elke melding van brandweer behalve OMS en de meeste buitenbrandjes die zo uit zijn
-Ambulance meldingen die in drukke straten zijn (waar ongevallen gebeuren)
-Liefst niet tussen 01:00 en 06:00
-Buiten schooltijden (Vakanties uitgezonderd)
7. Hebben jullie een perskaart?
-Nee, zolang ik nog fatsoenlijk foto's kan maken zonder al te veel gedoe ook nog niet nodig
8. Leveren jullie foto's/video's aan media, zo ja, hoe?
-Youtube, Twitter, Facebook, Instagram, en nieuws media (uploaden na bewerken met pc)
-Mijn eigen website:
http://MartijnVosveld.weebly.com/