VZA Geen P2000

Auteur Topic: VZA Geen P2000  (gelezen 8790 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #20 Gepost op: 25 december 2004, 16:56:21
Kijk naar Limburg, daar werkt het toch ook. Geen onnodig portoverkeer en als ze nog een overplaatsing hebben liggen als je in het ziekenhuis bent gaat de pieper met het bericht "bel even, heb nog een overplaatsing liggen" ofzo. Ideaal toch. Je kunt het lezen als je even de mogelijkheid hebt en er is geen onnodig portocontact.

Weet je wat het is Ron? Veel regio's die voorheen nooit via alarmontvangers de ambu's alarmeerden zullen nu echt niet ineens met P2000-pagers gaan lopen. De manier van alarmeren (mobilofoon/portofoon) blijft gelijk. Slechts de infrastructuur die hiervoor wordt gebruikt is anders. Zo zullen de CPA's die analoog altijd wel met alarmontvangers werkten naar alle waarschijnlijkheid gewoon P2000 gaan gebruiken, ze zijn die werkwijze immers gewend (hoewel ze voorheen natuurlijk gesproken woord hadden).

Verder heb je binnen elke regio natuurlijk te maken met de nodige piketfuncties (OvD-G, CvD-G, etc...) die vroeg of laat toch ook via P2000 gealarmeerd zullen gaan worden.

Groeten, Peter.


ikkuh

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 25 december 2004, 17:37:22


Weet je wat het is Ron? Veel regio's die voorheen nooit via alarmontvangers de ambu's alarmeerden zullen nu echt niet ineens met P2000-pagers gaan lopen. De manier van alarmeren (mobilofoon/portofoon) blijft gelijk. Slechts de infrastructuur die hiervoor wordt gebruikt is anders. Zo zullen de CPA's die analoog altijd wel met alarmontvangers werkten naar alle waarschijnlijkheid gewoon P2000 gaan gebruiken, ze zijn die werkwijze immers gewend (hoewel ze voorheen natuurlijk gesproken woord hadden).

Verder heb je binnen elke regio natuurlijk te maken met de nodige piketfuncties (OvD-G, CvD-G, etc...) die vroeg of laat toch ook via P2000 gealarmeerd zullen gaan worden.

Groeten, Peter.

Had ik effe een vraagje over alarmeren via c2000 porto.
Want deze kun je volgens mij (nog) niet op toonslot zetten zeg maar hoe dat bij de analoge was,
waardoor als men jou 5tvo code  uitzond de porto open sprong en een klere herie maakte net als een quattrino alarmontvanger.
Kan het mis hebben hoor dat het met de nieuwe update wel mogelijk is ofzo,maar vroeg me dit toch effe af ,hoe dit bij c2000 werkt ???


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 25 december 2004, 21:09:15
Had ik effe een vraagje over alarmeren via c2000 porto. Want deze kun je volgens mij (nog) niet op toonslot zetten zeg maar hoe dat bij de analoge was,
waardoor als men jou 5tvo code  uitzond de porto open sprong en een klere herie maakte net als een quattrino alarmontvanger.

Volgens mij is het bij de meeste CPA's zo dat elke ambu een eigen gespreksgroep heeft, dus dan heb je eigenlijk geen toonslot (of vergelijkbare optie) meer nodig, de enige die die gespreksgroep uitluistert dat is (als het goed is) de betreffende ambulance. Vervolgens kan er een gespreksgroep-attentie worden verzonden waarop alle apparaten in die groep op reageren. Als het goed is is het ook mogelijk om een attentiesignaal naar een enkel randapparaat te versturen, dan zou het dus ook werken in gespreksgroepen die gedeeld worden met andere ambu's, maarja dan blijf je gebrabbel van andere incidenten horen...

Groeten, Peter.


Peterw410

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 107
    • Brandweer
Reactie #23 Gepost op: 25 december 2004, 21:48:21
Iemand hier een idee waneer in Zuid-Holland-Zuid C2005 in werking gaat treden en of net zoals nu de ambu's weer de melding telefonisch krijgt? ???

De streeflijn naar c2005 in Zuid-Holland-Zuid is rond maart. Maarja het zal niet raar wezen als dat nog verder uitgesteld word.
Groeten, Peter Wols  http://www.hendrik-ido-ambacht.brandweer.net/


ikkuh

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 26 december 2004, 00:42:28


Volgens mij is het bij de meeste CPA's zo dat elke ambu een eigen gespreksgroep heeft, dus dan heb je eigenlijk geen toonslot (of vergelijkbare optie) meer nodig, de enige die die gespreksgroep uitluistert dat is (als het goed is) de betreffende ambulance. Vervolgens kan er een gespreksgroep-attentie worden verzonden waarop alle apparaten in die groep op reageren. Als het goed is is het ook mogelijk om een attentiesignaal naar een enkel randapparaat te versturen, dan zou het dus ook werken in gespreksgroepen die gedeeld worden met andere ambu's, maarja dan blijf je gebrabbel van andere incidenten horen...

Groeten, Peter.

Juist dat gebrabbel van andere incidenten blijven horen is dus erg vervelend zeker in een stad als bv. amsterdam lijkt mij.
Nee dan maar effe op de pager alarmeren zonder te veel info als mn niet wil dat het over het hele internet gaat.


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2005, 18:47:35
Ik weet niet op de CPA gebruik gaat maken van P2000 in NHN, ik zal het navragen!

groeten,
René de Caluwé
Heerhugowaard

Heb je al een bericht vernomen van de cpa, Rene?
Alvast bedankt.


Rolf

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2005, 22:45:13
Een porto van 7000 eurie's die zich moet aanmelden op een netwerk die kan toch zeker wel zoiets als een SMS bericht verwerken.....toch?
Of is deze optie door de extra kosten weg gelaten?

Rolf


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 12 januari 2005, 15:21:24
Een porto van 7000 eurie's die zich moet aanmelden op een netwerk die kan toch zeker wel zoiets als een SMS bericht verwerken.....toch?

Ja hoor dat kan ook wel, maar als ze toch met een portofoon lopen dan kun je ze natuurlijk net zo goed meteen verbaal oproepen, dat lijkt me een stuk praktischer...

Groeten, Peter.


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #28 Gepost op: 13 januari 2005, 04:49:27
Een porto van 7000 eurie's die zich moet aanmelden op een netwerk die kan toch zeker wel zoiets als een SMS bericht verwerken.....toch?
Of is deze optie door de extra kosten weg gelaten?

Rolf

heb je je niet in een nulletje vergist, 7000 is wel heeeel erg veel, in duitsland kosten ze per stuk 1063,00 in de winkel, zit er hooguit andere software in.
Nemo me impune lacessit


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #29 Gepost op: 13 januari 2005, 06:02:08
Een porto van 7000 eurie's die zich moet aanmelden op een netwerk die kan toch zeker wel zoiets als een SMS bericht verwerken.....toch?
Of is deze optie door de extra kosten weg gelaten?

Rolf
Onze porto's kunnen idd wel berichten ontvangen...alleen piept ie niet bij het ontvangen van een bericht .... :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-