VZA Geen P2000

Auteur Topic: VZA Geen P2000  (gelezen 8807 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

ikkuh

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 23 december 2004, 16:57:40


Ja dat klopt helemaal. Er zijn inmiddels meedere CPA's operationeel met C2000 en hebben besloten geen gebruik te maken van P2000. Elke ambu-bemanning kan immers gealarmeerd worden via de mobilofoon en/of portofoon, of eventueel zelfs via de telefoon (doen ze in Haaglanden veel). Voor de CPA is P2000 dus minder noodzakelijk dan bij de brandweer waarbij er meestal mensen van huis moeten komen en die kun je onmogelijk 24/7 een porto bij zich laten dragen.

Wel lopen de verschillende functionarissen van de GHOR momenteel met maxers. Je zou kunnen verwachten dat zij ooit de overstap naar P2000 zullen maken. Dan zie je in elk geval wat meer, tenzij ze net als op Callmax alarmeren met "Tel.kontakt Meldkamer 020- 5555272", dan weet je dus nog steeds niets :-[

Groeten, Peter.

Ambulance alarmeren via c2000 porto!
En als je dan in het ziekenhuis bent onderweg met een b -rit naar een afdeling en ze moeten je dan snel hebben voor een A1 rit?
Hier in zuid-limburg hebben de porto's in het ziekenhuis slechte ontvangst heb ik gehoord.
dit zou ook de reden zijn voor p2000!


ikke

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 23 december 2004, 17:09:22
tegenwoordig werkt de c2000 ook binnenshuis ;) in iedergeval wel in amsterdam bij het VZA


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2004, 06:44:28
Ambulance alarmeren via c2000 porto!

Jazeker, er zijn veel regio's die dat al doen of nog gaan doen...

En als je dan in het ziekenhuis bent onderweg met een b -rit naar een afdeling en ze moeten je dan snel hebben voor een A1 rit?

Ja, wat is daarmee?  ???

Groeten, Peter


ikkuh

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 24 december 2004, 16:29:19


Jazeker, er zijn veel regio's die dat al doen of nog gaan doen...



Ja, wat is daarmee?  ???

Groeten, Peter

Nou via c2000 porto alarmeren ze ook in zuid-limburg.
het tekst bericht wat op p2000 verschijnt, zie je ook in de c2000 porto staan!
Gaat mij erom dat de porto 's in ziekenhuizen geen ontvangst hebben, en als je in het ziekenhuis bent en ze hebben dan een spoedrit voor je dan kunnen ze  je niet bereiken als je  geen p2000 pager hebt!


ikke

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 24 december 2004, 17:07:15

Nou via c2000 porto alarmeren ze ook in zuid-limburg.
het tekst bericht wat op p2000 verschijnt, zie je ook in de c2000 porto staan!
Gaat mij erom dat de porto 's in ziekenhuizen geen ontvangst hebben, en als je in het ziekenhuis bent en ze hebben dan een spoedrit voor je dan kunnen ze  je niet bereiken als je  geen p2000 pager hebt!

zie mijn bericht hierboven, ze hebben wel degelijk ontvangst binnen ;) en goed ook, ben er namelijk meerdere keren getuige van geweest. Alleen als je in een lift staat hebben ze nog geen ontvangst, maar ja he.. logisch, want dat is een stalen kooi


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 24 december 2004, 18:58:26
Gaat mij erom dat de porto 's in ziekenhuizen geen ontvangst hebben

Waar haal jij die wijsheid vandaan? Zijn ziekenhuizen TETRA-afschermd? Ik ken toch echt verschillende ziekenhuizen waarbij een C2000-mast op zichtafstand staat en je gaat me niet vertellen dat daar dan geen ontvangst is. Hooguit moet de porto op TI. Maar dat betekent niet dat hij niet kan ontvangen...

Groeten, Peter.


ikkuh

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 24 december 2004, 19:04:45


Waar haal jij die wijsheid vandaan? Zijn ziekenhuizen TETRA-afschermd? Ik ken toch echt verschillende ziekenhuizen waarbij een C2000-mast op zichtafstand staat en je gaat me niet vertellen dat daar dan geen ontvangst is. Hooguit moet de porto op TI. Maar dat betekent niet dat hij niet kan ontvangen...

Groeten, Peter.

Nou Waar haal JIJ de wijsheid vandaan dat c2000 porto's ontvangst hebben in de ziekenhuizen in zuid -limburg!?!


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #17 Gepost op: 24 december 2004, 21:19:03
Nou Waar haal JIJ de wijsheid vandaan dat c2000 porto's ontvangst hebben in de ziekenhuizen in zuid -limburg!?!

Kijk, dat heb ik dus niet gezegd  ;D

Je legt mij woorden in de mond, ik zei dat het niet vanzelfsprekend is dat er in geen enkel ziekenhuis dekking is, jij doet het wel als dusdanig overkomen en ik trachtte dat slechts te ontkrachten. In de meeste ziekenhuizen is gewoon dekking hoor. Dat is geen wijsheid, dat is een feit  ;)

Fijne kerst allemaal !

Groeten, Peter.


ronskip

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 25 december 2004, 09:57:23
Daar gaat men weer. Lekker belangrijk dat mensen weten dat er een ambulance bij iemand met POB staat.
Het gaat om de snelheid van alarmeren en het is makkelijk dat het gelijk in je scherm komt te staan, zodat je niet direct je patient uit je handen hoeft te laten vallen als je wordt opgeroepen tijdens het overtillen.
En bij grote en spectaculaire inzetten (waar de mensen dus voor luisteren) wordt 9 van de 10 keer toch de brandweer ingezet en dan lezen de mensen de melding toch mee. Dus het heeft geen zin om p2000 links te laten liggen. Zal wel een geldkwestie zijn aangezien met de aanschaf van de piepers nogal wat geld gemoeid is.
Kijk naar Limburg, daar werkt het toch ook. Geen onnodig portoverkeer en als ze nog een overplaatsing hebben liggen als je in het ziekenhuis bent gaat de pieper met het bericht "bel even, heb nog een overplaatsing liggen" ofzo. Ideaal toch. Je kunt het lezen als je even de mogelijkheid hebt en er is geen onnodig portocontact. Want je porto moet op TI staan in het ziekenhuis en dan kan je wel ontvangen, maar niet zenden en dus heeft het geen zin om over de porto te alarmeren.


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #19 Gepost op: 25 december 2004, 11:03:50
Iemand hier een idee waneer in Zuid-Holland-Zuid C2005 in werking gaat treden en of net zoals nu de ambu's weer de melding telefonisch krijgt? ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid