Het is helemaal niet vervelend dat je niet hoort wat de anderen doen. Het is zelfs rustiger geworden in de ambu.
ALs we bv ass reanimatie vragen worden de beide ambu's aan elkaar gekoppeld en zo kan je dan met elkaar communiceren, anderen hoeven dat toch niet mee te krijgen , ik zie hier niet de meerwaarde van in.
Voordat we C2000 hadden zette ik de mobilofoon regelmatig op het toonslot, vooral als ik een patiënt in de auto had. Vaak zit er familie bij je voor in de auto en die kon overal van meegenieten. Het is voor een patiënt die voor bestraling naar het ziekenhuis wordt gebracht echt niet leuk om te horen dat de 107 assistentie reanimatie vraagt, deze patiënt heeft genoeg aan zijn hoofd.
Met het C2000 portofoons geven we nu ook alle gegevens door aan de mka, dit hoeft de rest van de regio toch allemaal niet te horen!!!! ::)Wanneer er meerdere portofoons in een gespreksgroep zitten bv bij een ongeval waar meerdere ambu's worden ingezet, dan is bij ons het zelfs nog zo dat iedere portofoon in dit gespreksgroep appart kan worden opgeroepen zonder dat de andere porto's kunnen mee luisteren. Dit word genoemd "private call" het is zelfs zo als de avp een "private call oproep doet de ach dit niet hoort en omgekeerd is dit ook zo
Kort samen gevat ik ben er blij mee dat we alle ambu's bij ons in een apparte gespreksgroep zitten.