VZA Geen P2000

Auteur Topic: VZA Geen P2000  (gelezen 8810 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

wicher

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 13 januari 2005, 15:06:12
Bij ons in de regio ijsselvecht worden we gealarmeerd via de porto, chauffeur en pleeg  krijgen beiden een alarm. ;) Het is zo  dat elke ambu een eigen gespreksgroep heeft en dus andere ambu's niet mee kunnen luisteren. ;D Als je met je porto naar een andere gespreksgroep gaat is dit meteen te zien op de cpa. Mijn ervaring in het zh is dat er wel ontvangst is en er gewoon geallrmeerd word. Is het zo dat een porto buiten bereik is dan is dit ook te zien op de cpa en kan er een andere auto geallarmeerd worden. Het is bij ons nog zo dat elke porto ook individueel oproepbaar is, chauffeur of pleeg kan met zijn porto ook een prive gesprek aanvragen bij de cpa zonder dat de andere porto in je gespreksgroepje mee kan luisteren. ;)


ikkuh

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 13 januari 2005, 17:15:54
Bij ons in de regio ijsselvecht worden we gealarmeerd via de porto, chauffeur en pleeg  krijgen beiden een alarm. ;) Het is zo  dat elke ambu een eigen gespreksgroep heeft en dus andere ambu's niet mee kunnen luisteren. ;D Als je met je porto naar een andere gespreksgroep gaat is dit meteen te zien op de cpa. Mijn ervaring in het zh is dat er wel ontvangst is en er gewoon geallrmeerd word. Is het zo dat een porto buiten bereik is dan is dit ook te zien op de cpa en kan er een andere auto geallarmeerd worden. Het is bij ons nog zo dat elke porto ook individueel oproepbaar is, chauffeur of pleeg kan met zijn porto ook een prive gesprek aanvragen bij de cpa zonder dat de andere porto in je gespreksgroepje mee kan luisteren. ;)
Lekker vervelend als ieder zn eigen gespreksgroep heeft.
Je hoort niet meer wat de andere aan het doen zijn.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #32 Gepost op: 13 januari 2005, 17:41:40
Lekker vervelend als ieder zn eigen gespreksgroep heeft.
Je hoort niet meer wat de andere aan het doen zijn.

Moet je alles kunnen horen dan? Afgezien van het feit dat het soms misschien wel interessant kan zijn, maar het zal niet noodzakelijk zijn. Echter, als je met meerdere ambu's onderweg (of zoekend) bent naar dezelfde melding, dan kan de CPA de groepen koppelen of je kunt zelf gewoon op een van elkaars groepen communiceren. Het principe is hetzelfde als bij de brandweer. Met C2000 wordt er incident gericht gecommuniceerd. De brandweer heeft incident-groepen, bijde CPA hebben de wagens een eigen gespreksgroep. Indien nodig koppelt men de groepen en heb je alle wagens van 1 incident op '1 groep'.

Groeten, Peter.


ikkuh

  • Gast
Reactie #33 Gepost op: 14 januari 2005, 02:06:12
Moet je alles kunnen horen dan? Afgezien van het feit dat het soms misschien wel interessant kan zijn, maar het zal niet noodzakelijk zijn. Echter, als je met meerdere ambu's onderweg (of zoekend) bent naar dezelfde melding, dan kan de CPA de groepen koppelen of je kunt zelf gewoon op een van elkaar groepen communiceren. Het principe is hetzelfde als bij de brandweer. Met C2000 wordt er incident gericht gecommuniceerd. De brandweer heeft incident-groepen, bijde CPA hebben de wagens een eigen gespreksgroep. Indien nodig koppelt men de groepen en heb je alle wagens van 1 incident op '1 groep'.

Groeten, Peter.

Zuid -Limburg hoort men elkaar gewoon.
Lijkt me ook wel fijn om een beetje te weten wat er allemaal afspeelt, kun je je voorbereiden op eventuele assistentie.


amb

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • wat moet dat moet
Reactie #34 Gepost op: 14 januari 2005, 12:58:51
Ook in Drenthe gaan ze ongeveer half februari overop C 2000
Het alameren van de ambulance zal over de porto (C2000 )gaan .
dus geen piepers meer :'(


wicher

  • Gast
Reactie #35 Gepost op: 16 januari 2005, 21:46:17
Het is helemaal niet vervelend dat je niet hoort wat de anderen doen. Het is zelfs rustiger geworden in de ambu.  :D ALs we bv ass reanimatie vragen worden de beide ambu's aan elkaar gekoppeld en zo kan je dan met elkaar communiceren, anderen hoeven dat toch niet mee te krijgen , ik zie hier niet de meerwaarde van in.   ;) Voordat we C2000 hadden zette ik de mobilofoon regelmatig op het toonslot, vooral als ik een patiënt in de auto had. Vaak zit er familie bij je voor in de auto en die kon overal van meegenieten. Het is voor een patiënt die voor bestraling naar het ziekenhuis wordt gebracht echt niet leuk om te horen dat de 107 assistentie reanimatie vraagt, deze patiënt heeft genoeg aan zijn hoofd.  :-\ Met het C2000 portofoons geven we nu ook alle gegevens door aan de mka, dit hoeft de rest van de regio toch allemaal niet te horen!!!! ::)Wanneer er meerdere portofoons in een gespreksgroep zitten bv bij een ongeval waar meerdere ambu's worden ingezet, dan is bij ons het zelfs nog zo dat iedere portofoon in dit gespreksgroep appart kan worden opgeroepen zonder dat de andere porto's kunnen mee luisteren. Dit word genoemd "private call" het is zelfs zo als de avp een "private call oproep doet de ach dit niet hoort en omgekeerd is dit ook zo :P Kort samen gevat ik ben er blij mee dat we alle ambu's bij ons in een apparte gespreksgroep zitten.  :D 


ikkuh

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 17 januari 2005, 00:13:05
Het is helemaal niet vervelend dat je niet hoort wat de anderen doen. Het is zelfs rustiger geworden in de ambu.  :D ALs we bv ass reanimatie vragen worden de beide ambu's aan elkaar gekoppeld en zo kan je dan met elkaar communiceren, anderen hoeven dat toch niet mee te krijgen , ik zie hier niet de meerwaarde van in.   ;) Voordat we C2000 hadden zette ik de mobilofoon regelmatig op het toonslot, vooral als ik een patiënt in de auto had. Vaak zit er familie bij je voor in de auto en die kon overal van meegenieten. Het is voor een patiënt die voor bestraling naar het ziekenhuis wordt gebracht echt niet leuk om te horen dat de 107 assistentie reanimatie vraagt, deze patiënt heeft genoeg aan zijn hoofd.  :-\ Met het C2000 portofoons geven we nu ook alle gegevens door aan de mka, dit hoeft de rest van de regio toch allemaal niet te horen!!!! ::)Wanneer er meerdere portofoons in een gespreksgroep zitten bv bij een ongeval waar meerdere ambu's worden ingezet, dan is bij ons het zelfs nog zo dat iedere portofoon in dit gespreksgroep appart kan worden opgeroepen zonder dat de andere porto's kunnen mee luisteren. Dit word genoemd "private call" het is zelfs zo als de avp een "private call oproep doet de ach dit niet hoort en omgekeerd is dit ook zo :P Kort samen gevat ik ben er blij mee dat we alle ambu's bij ons in een apparte gespreksgroep zitten.  :D 
Het lijkt wel sinds c2000 of het een nationale ramp is als een burger iets toevallig opvangt van de c2000 communicatie!
En zelfs eigen medewerkers mogen het zelfs niet horen, want tja stel voor dat ze horen waar hun collega's naartoe gaan, nee zoiets kan echt niet.  :-\
Ja sorry hoor vind het allemaal erg overdreven.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #37 Gepost op: 17 januari 2005, 02:41:39
Het lijkt wel sinds c2000 of het een nationale ramp is als een burger iets toevallig opvangt van de c2000 communicatie!
En zelfs eigen medewerkers mogen het zelfs niet horen, want tja stel voor dat ze horen waar hun collega's naartoe gaan, nee zoiets kan echt niet.  :-\
Ja sorry hoor vind het allemaal erg overdreven.


Dat is volgens mij niet de strekking van wichers verhaal.... Dat is nl dat het systeem werkt zo... en dat de communicatie makkelijker is geworden omdat medische informatie niet meer via de telefoon hoeft te worden doorgegeven, maar zonder risico op onbedoeld verspreiden met de CPA kan worden uitgewisseld....



ow...je mag je groeven weleens nakijken...de plaat blijft hangen....zie je laatste 3 berichten... ;) ::) :P

Juist dat gebrabbel van andere incidenten blijven horen is dus erg vervelend zeker in een stad als bv. amsterdam lijkt mij.
Nee dan maar effe op de pager alarmeren zonder te veel info als mn niet wil dat het over het hele internet gaat.

Hoewel dit weer het tegengestelde lijkt te beweren...hmm :-\
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


ikke

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 17 januari 2005, 08:42:51
Zuid -Limburg hoort men elkaar gewoon.
Lijkt me ook wel fijn om een beetje te weten wat er allemaal afspeelt, kun je je voorbereiden op eventuele assistentie.

Het voorkomt gewoon dat het rommelig wordt, Amsterdam is een groot gebied met heel erg veel hulpverleners.. als deze elkaar allemaal kunnen horen dan is datniet alleen storend voor de hulpverlener maar ook voor de patienten en andere betrokkene ;)
Bovendien werkt C2000 prima, nog geen klachten gehoord. Die klachten die er waren zijn naar mijn weten praktisch opgelost 8) Dus waarom zou je dan overstappen naar weer een ander systeem?


wicher

  • Gast
Reactie #39 Gepost op: 17 januari 2005, 11:34:59
Het lijkt wel sinds c2000 of het een nationale ramp is als een burger iets toevallig opvangt van de c2000 communicatie!
En zelfs eigen medewerkers mogen het zelfs niet horen, want tja stel voor dat ze horen waar hun collega's naartoe gaan, nee zoiets kan echt niet.  :-\
Ja sorry hoor vind het allemaal erg overdreven.


ik heb het vermoeden dat jij er niet veel van snapt, hoezo erg overdreven????
Leg mij nu eens uit wat voor meerwaarde heeft het dat je hoort wat de rest van de ambu's doen? Persoonlijk intereseerd het mij niet als ik aan het rijden ben wat de collega's doen, ik heb de aandacht bij de weg en bij mijn patiënt. Ik hoor het later op de post wat de collega's hebben gedaan En de patiënten hoeven het toch ook niet te horen wat er verder gebeurd ? Ten tweede er worden ook nog eens privacy gevoelige dingen doorgegeven waar andere mensen, en hier vallen ook ambulance personeel onder, niets mee te maken hebben.
Zoals ik al eerder heb gezegt vind ik het een stuk rustiger in de ambu nu je niet meer de drukke communicatie hoort, had al jaren eerder ingevoerd moeten worden.
En ja voor de burger is het wel jammer ;), zijn wij nu weer eerder ter plaatse dan de ramptouristen :P