Volgens mij is die invulling van de centralist heel groot, gezien mijn ervaring bij incidenten.
Meestal zijn de vastgestelde alarmerings voorstellen ook alleen voor de brandweer gemaakt. De politie heeft geen inzetvoorstellen vooraf gedefinieerd. De reden hiervoor is dat je vooraf nooit weet waar een voertuig rijdt. Verder weet je ook de bezetting van het voertuig ook niet. Je wilt misschien een voertuig met 2 aspiranten q2 alleen naar een melding hebben (weet overigens niet of q2 alleen op de weg zit is als voorbeeld bedoeld
).De politie centralist zal dus hoofdzakelijk zelf invullen wie en welke voertuigen ergens heengestuurd worden.
Uiltje,
Bedankt voor je antwoord. Ik ken het systeem als zodanig niet, maar in feite hebben we nu dus een antwoord op onze vraag.
Wat zou dit zogeheten GMS systeem op basis van deze gegevens adviseren aan hulpverleningspotentieel?
Expert.
Dit is een beetje lastig te zeggen. Elke regio kan een eigen invulling hebben. bij onze regio zal het 1 of 2 politie voertuigen zijn (Of in eerste instantie allen het KLPD waarschuwen) en RWS in kennis stellen. De ambu en brandweer komen later wel als dit nodig is