NIBHV

Auteur Topic: NIBHV  (gelezen 4221 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

instructeur

• Gast
Gepost op: 16 december 2004, 14:47:34
Ik ben aan het uitzoeken welk ondersteunend materiaal het best gebruikt kan worden voor het geven van bhv volgens de normen van het NIBHV.

je hebt de cd rom (€ 287)
je hebt de sheets (€ 200 en €97)

Wie heeft er ervaring mee?
Kun je ook zonder?
Hoe is de kwaliteit?

groetjes

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 16 december 2004, 22:50:53
Kan je zelf geen sheets maken? Met PowerPoint. Wat plaatjes van internet plukken en de tekst uit de boeken halen. ;)

Christian

instructeur

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 18 december 2004, 14:00:41
kan wel maar of dat verstandig is. NIBHV heeft wel een toets en als je cursiten zakken is nu niet bepaald recalme snap je.

groetjes

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 18 december 2004, 14:41:23
kan wel maar of dat verstandig is. NIBHV heeft wel een toets en als je cursiten zakken is nu niet bepaald recalme snap je.

groetjes

eehh..nee Waar er mensen worden getoetst of ze de lesstof snappen zakken er mensen en slagen er mensen,ik zie het probleem niet

instructeur

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 december 2004, 22:25:33
ik bedoel eigenlijk te zeggen je moet de stof wel zo aanbieden dat alle stof goed en duidelijk wordt behandeld met een bepaalde opbouw deze is anders dan die van het oranje kruis deze stof gaat een stuk verder. Dit is moeilijk uit te leggen als je de stof niet naast elkaar ziet.

vandaar

The Chief

• Forum gebruiker
  • Geen mooier weer dan brand-weer
Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2005, 12:58:26
beste Instructeur,

Je moet eerst beslissen volgens welk systeem je cursussen geeft; maak je een eigen boek of gebruik je het boek van het NIBHV.

Ikzelf gebruik vrijwel altijd de cd-rom van het NIBHV omdat ik het belangrijk vind dat een cursus professioneel overkomt. bovendien kun je kiezen om filmpjes wel of niet te laten zien.

Bij een beginnerscursus krijgt de opdrachtgever de keus of hij eigen lesmateriaal en certificaten wil of het NIBHV-boek en NIBHV certificaat (dit is vooral een financiële kwestie).

uiteraard kun je zelf sheets maken of een powerpoint-presentatie maar met de NIBHV-cd kun je heel makkelijk de presentatie aanpassen, dus waarom zou je elke keer als je af wilt wijken van de standaard les gaan zitten prutsen.

Wil je een professionele uitstraling (en je hebt genoeg geld over :D) dan kun je ook overwegen om NIBHV-gecertificeerd opleidingsinstituut te worden. Dit staat goed op het briefpapier en zou een waarborg voor kwaliteit moeten zijn.

Greetz en succes met je keuze,

The Chief
Centralist brandweer
bevelvoerder/instructeur/oefenleider
docent BHV (brand)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2005, 18:23:14
Volgens mij beoogde de wetgever dat men uitgaat van de risico's die men binnen het betreffende bedrijf kan en mag verwachten.

Bij een kwekerij voor schorpioenen moet dus aandacht besteed worden aan de specifieke hulp bij schorpioenbeten. Daar staat tegenover dat EH bij kinderen mag worden overgeslagen.

Als er geen bijzondere risico's zijn, kan men volstaan met de basis BHV opleidingen.

Ik maak per definitie mijn eigen sheets, al dan niet door bestaande presentaties aan te passen, omdat op die manier de presentatie mijn les het beste ondersteund.
Ik weet dan niet alleen wat er staat, maar vooral ook waarom het er zo staat.

Professionele uitstraling moet uit je zelf komen en kan hooguit ondersteund worden door externe organisatie.

Goede docenten kunnen "problemen" benaderen vanuit beleving van de cursist.

Als er niemand zakt, dat wordt er ver onder het nivo getoetst, of zoals vroeger bij het OK gebeurde, zonodig het goede antwoord uit een cursist getrokken wordt.

Ik ken docenten die zichzelf de schuld geven als er overhoopt toch een cursist zakte.

Als je examinatoren vervolgens vraagt of sommige geslaagde kandidaten hun mogen helpen als hen iets direct iets overkomt, dan is dat niet het geval....

Het zal niet lang meer duren, dat een examinator mede aansprakelijk kan worden gesteld als hij een kandidaat heeft gecertificeerd, terwijl hij had kunnen weten dat deze cursist niet bekwaam is om zelfstandig hulp te verlenen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7 Gepost op: 23 januari 2005, 09:25:43
ik heb gisteren m,n VCA gedaan via het NIBHV,ik vondt dat ze duidelijkie lesstof hebben.Ook het examen was duidelijk,vandaar ook dat ik geslaagd ben  :P ;D

firemanr

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 23 januari 2005, 15:30:34
ik heb gisteren m,n VCA gedaan via het NIBHV,ik vondt dat ze duidelijkie lesstof hebben.Ook het examen was duidelijk,vandaar ook dat ik geslaagd ben  :P ;D
Gefeliciteerd Peter. ;)