Rene, je hebt het helder en duidelijk verwoord.
Jouw citaat:
"Het rijden met PRIO 1 is een typisch voorbeeld van werkzaamheden waarvoor je als werknemer voldoende opgeleid en geoefend moet zijn op basis van de arbowet."
Maar wat is de minimale oefentijd voor een chauffeur. Wat is een ervaren chauffeur?
Iemand die heel af en toe op de Tas rijdt tijdens een uitruk, maar wel over alle benodigde papieren beschikt, vind ik niet ervaren. Ookal heb je al 20 jaar je reguliere rijbewijs. Je bent tijdens een Prio 1 ook anders, dan als je de TAS eens ophaalt voor een proefritje.
Chauffers die achter het stuur van een brandweerwagen gaan zitten, zijn zich ook niet voldoende bewust van de consequentie's die eraan vasthangen als er iets gebeurd.
Ik heb daar waarschijnlijk al teveel over gelezen
Daarom benijd ik de mensen niet, die het "durven" om onder Prio 1 achter het stuur te gaan zitten. Je baan kan er wel eens van afhangen.