Waar het om gaat dat ook de inzet van de twee (ik zag zelf drie) stralen LD aan de rechterzijde ook uitbreiding niet zullen tegenhouden. Het water wat ze hoog in de vlammen tongen spuiten zal daar direkt verdampen en dus geen koelend vermogen leveren, de dakpannen zijn waterdicht dus ook in het pand zal het aan de rechterzijde geen nut hebben.
En omdat de brand al uitslaand is, de hitte rechtstreeks omhoog kan en schijnbaar er een muur o.i.d. de rechterzijde afschermd zou je met twee LD stralen de direkte brandhaard direkt neer kunnen slaan(afbraak pand of niet). Daardoor zou er ook nauwelijks gevaar zijn om de brandgassen door de stoom van het water in de rechterzijde te duwen. en met die inzet ben je ook gelijk het gevaar voor uitbreiding kwijt omdat door het aanpakken van het grootste gevaar de uitbreidingskans ook afneemt.
Wie kent precies de situatie qua manschappen en inzet? Ik niet, en daarom zou ik ook niet kunnen zeggen waarom de dingen zo gelopen zijn zoals ze gelopen zijn.
@ Skippy, klopt, maar de TV beelden laten meerdere brandweervoertuigen zien, voldoende personeel en dus ook slagkracht, maar toch zie ik collega's waarvan ik als brandweercollega zeg: Doe es normaal man...