Signalering op buitenlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Signalering op buitenlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 16048 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079


Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #1 Gepost op: 26 september 2011, 16:59:28
Zou dit ook nog een functie hebben of is het alleen maar voor de show?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Gast

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 26 september 2011, 17:05:29
Nee, dit is een "gewoon operationeel inzetbaar voertuig" en voor Amerikaanse begrippen zit er net genoeg licht op en aan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 september 2011, 17:07:39
Overdrijven is ook een vak voor de Amerikanen :-X
Het lijkt ook steeds erger te worden heb ik het idee.
Nee, geeft mij onderstaande dan maar, dat oogt ook veel rustiger.

1993 Chevrolet Caprice Police Light Show
User: crownvix


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4 Gepost op: 26 september 2011, 20:24:17


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #5 Gepost op: 26 september 2011, 20:25:49
Het enige wat ik nog steeds niet snap van die Amerikanen is dat ze nog steeds losse schijnwerpers op de buitenspiegels hebben zitten. Terwijl er zoveel andere optie zijn die in mijn ogen veel mooier zijn.


HJ94

  • Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,351
Reactie #6 Gepost op: 26 september 2011, 20:40:54
Nee, dit is een "gewoon operationeel inzetbaar voertuig" en voor Amerikaanse begrippen zit er net genoeg licht op en aan.

Caprice, jij bent bezitter van een Amerikaans politievoertuig én zwaalichten verzamelaar/kenner. Wat vind jij dan de juiste signalering voor de Amerikaanse politie, aangezien er veel voertuig een behoorlijke lichtshow op het dak hebben. Ben ik wel benieuwd naar (overige forumleden mogen ook antwoorden  :)).


Gast

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 26 september 2011, 21:00:34
Dat is eigenlijk een vraag die niet te beantwoorden is, de USA is zo groot als Europa en een stuk Rusland bij elkaar, en is net zo divers qua landschappen, steden, dicht- en dunbevolkte gebieden.

De Amerikaanse "gedachte" is al heel lang (zelfs nog voor het LED tijdperk), over het algemeen, een lichtbalk op het dak, verlichting op de hoedenplank, verlichting op de dashboard of bij de achteruitkijkspiegel en verlichting in de grille met een wig-wag op de koplampen.
Toen kwamen de verdomd handige inbouw-strobes en zag je standaard strobes achterin en voorin de lampen gebouwd worden.
Toen kwam iemand op het zalige idee om meer aandacht aan intersecties te besteden en de mirrorbeams werden uitgevonden, de strobes (tegenwoordig LEDs) die op de buitenspiegels onder een hoek staan.

De setup voor undercover auto's was redelijk identiek, behalve dan dat de balk op het dak eraf ging en binnen-in voor en achter extra verlichting bij werd gebouwd.
Door het LED-tijdperk is dit nog veel makkelijker geworden door de relatief kleine LEDs vergeleken bij strobe-lampen.
Maar het doorslaan zie je, onder andere, op dat filmpje met extra LED's op de pushbumper, op de zijkanten onderlangs of dubbele rijen LED's tegen de voorraam aan.
Het Obama-motto "yes we can"....

Ik zelf ben een liefhebber van de wat oudere setup, balk op het dak, dashboard lamp, decklight lampen, wigwag, grille verlichting en ik denk dat de strobes in de taillights en headlights weinig toevoegen in het totaalplaatje aan licht (ook al heb ik ze zelf ook in de Caprice).

Wat ik geweldig blijf vinden zijn de blauwe State Patrol units met één enkele rode pit op het dak, tegenwoordig ook LED maar één zo'n lamp op het dak kan nét zo'n grote attentie-waarde hebben als een complete epileptische kosmische lichtvlek  O0




sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 26 september 2011, 22:55:36
Om verder te gaan na aanleiding van deze topic, het lijkt me echt heel erg storend als dit achter mij zou rijden.
Ik snap best dat je op wil vallen, maar zo erg hoeft het toch niet?