Signalering op buitenlandse hulpverleningsvoertuigen

Auteur Topic: Signalering op buitenlandse hulpverleningsvoertuigen  (gelezen 16205 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #10 Gepost op: 26 september 2011, 23:05:23
Om verder te gaan na aanleiding van deze topic, het lijkt me echt heel erg storend als dit achter mij zou rijden.
Ik snap best dat je op wil vallen, maar zo erg hoeft het toch niet?

Het voordee; daarvan is dat jij snel aan de kant zult gaan omdat je het irritant vindt.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 26 september 2011, 23:12:00
En aan de kant gaan kan dan op 2 manieren  ;D
1) Je geeft hun voorrang.
2) Je raakt verblindt en duikt de berm in.


Gast

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 26 september 2011, 23:40:01
In Amerika ben je verplicht om, bij het zien van een hulpdienst met signalen aan (of hij nu van achteren komt of van voren) vaart te minderen, naar de kant te gaan en te stoppen, of stapvoets doorrijden.
Als ze je voorbij rijden mag je je weg weer vervolgen, als de politieauto ACHTER je stopt met de signalen aan, dan moeten ze jou hebben en ben je uiteraard verplicht te stoppen. Een STOP-bordje kennen ze daar niet ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 26 september 2011, 23:44:28
In Amerika ben je verplicht om, bij het zien van een hulpdienst met signalen aan (of hij nu van achteren komt of van voren) vaart te minderen, naar de kant te gaan en te stoppen, of stapvoets doorrijden.
Als ze je voorbij rijden mag je je weg weer vervolgen, als de politieauto ACHTER je stopt met de signalen aan, dan moeten ze jou hebben en ben je uiteraard verplicht te stoppen. Een STOP-bordje kennen ze daar niet ;)

Net als in Engeland.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #14 Gepost op: 27 september 2011, 00:27:49
Whelen Demo Vehicle

Kijk dit valt iig goed op.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #15 Gepost op: 27 september 2011, 00:54:35
POLICE LIGHT SHOW
xrider535

Dit vind ik een klein beetje overdone


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #17 Gepost op: 27 september 2011, 09:20:09
POLICE LIGHT SHOW
xrider535

Dit vind ik een klein beetje overdone

Buiten dat lijkt mij dat dat in het donker voor de chauffeur knap irritant, zo niet gevaarlijk is.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #18 Gepost op: 27 september 2011, 11:28:25
Kijk dit valt iig goed op.
Ja, het trekt de aandacht. Het trekt zelfs zodanig veel aandacht dat andere dingen geen aandacht meer krijgen. Rijden en goed reageren, bijvoorbeeld. Wat een kolder, zoveel signalering  :-X
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 27 september 2011, 11:56:12
Negen van de tien voertuigen die hier nu getoond worden zijn ofwel demo-voertuigen van een of andere opbouwer, voormalige demo-voertuigen die doorverkocht zijn of een voertuig van een sherrif die nog wat geld over had. 95 % van de politievoertuigen in Amerika zijn redelijk ''normaal'' qua signalering.

De demo-voertuigen hebben meestal een grote hoeveelheid aan schakelaars, waardoor er per flitser of paar flitsers iets getoond kan worden.

Voorbeeld van échte politievoertuigen:

http://www.youtube.com/watch?v=6_-7NYnA29I

Code3INLV
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !