GRIP 1 brand (ontruiming flatgebouw) Marathonlaan - Gouda 29-09-2011

Auteur Topic: GRIP 1 brand (ontruiming flatgebouw) Marathonlaan - Gouda 29-09-2011  (gelezen 4887 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brandweermanjef

• Hoofdbrandwacht / Beveiliging
  • Senior gebruiker
  • De brandweer blust niet alleen branden !
Reactie #10 Gepost op: 29 september 2011, 01:54:15
Volledige flat wordt ontruimd dus dan kun je wel wat extra handjes gebruiken. Over eventuele slachtoffers weet ik niks hoor, kan natuurlijk, maar ik denk dat het puur van de ontruiming van de gehele flat is.  ;)

En de traumahelikopter gaat dan automatisch ook die kant op, want die maakt deel uit van het AMBU/SIGMA team :-)

Lijkt mij niet dat ze deze automatiesch mee sturen voor een ontruiming van een pand ? SIGMA kan ik me iets bij voorstellen i.v.m. opvang bewoners maat MMT voor een ontruiming daar heb ik mijn ? ? bij

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #11 Gepost op: 29 september 2011, 02:10:49
01:51 uur #Marathonlaan bewoners van de eerste en tweede verdieping zijn allen uit huis gehaald, en wachten beneden tot ze weer naar binnen mogen.

02:02 uur #Marathonlaan Gouda de woningen worden weer vrijgegeven. De bewoners mogen weer terug naar hun huis.

BRON: http://twitter.com/#!/mediatvnl
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 29 september 2011, 02:16:21
Rond 2 uur hebben we als SIGMA- en Ambuteam het sein gekregen dat we weer huiswaarts mochten gaan.
Vanaf 1 uur t/m 2 uur hebben we standby gestaan voor uitruk.

Om 1 uur waren er 5 So's behandeld.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 29 september 2011, 02:17:39
02:16 uur #Marathonlaan Gouda 12 personen zijn naar het ziekenhuis gebracht, 10 per ambulance en 2 zelfstandig, 7 bewoners hebben buiten gestaan.

BRON: http://twitter.com/#!/mediatvnl
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

HBm

• Senior gebruiker
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Reactie #14 Gepost op: 29 september 2011, 02:33:17
Gewonden door brand in flatgebouw Gouda

Zeker twaalf mensen zijn vannacht onwel geworden na het inademen van rook tijdens een brand in een flatgebouw aan de Marathonlaan in Gouda. Achttien appartementen zijn uit voorzorg ontruimd, meldde de brandweer.

De brand begon gisteravond laat in een garagebox en was snel onder controle. Wel zorgde het vuur voor veel rookontwikkeling, aldus een brandweerwoordvoerder. Omdat diverse mensen onwel werden door het inademen van rook, rukten de hulpdiensten met groot materieel uit. (ANP)

Bron: AD
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/2934343/2011/09/29/Gewonden-door-brand-in-flatgebouw-Gouda.dhtml
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 29 september 2011, 07:53:35
19 gewonden bij brand in flat Gouda

http://nos.nl/artikel/276971-19-gewonden-bij-brand-in-flat-gouda.html
Toegevoegd: donderdag 29 sep 2011, 06:09

Bij een brand in een flat in Gouda zijn negentien mensen gewond geraakt, omdat ze rook hadden ingeademd. Zeven mensen konden ter plekke worden behandeld, twaalf van hen moesten naar het ziekenhuis.

De brand ontstond woensdagavond laat in een garagebox bij de flat. Het vuur was snel onder controle, maar de rook zorgde voor veel problemen.

Achttien appartementen werden uit voorzorg ontruimd. Rond 02.00 uur mochten de bewoners weer naar huis.

Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.
Samen sterk in de hulpverlening!

peebee

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 29 september 2011, 10:08:38
Het creatief denkvermogen van de operationeel leidinggevende en centralist worden niet ten volle benut door de invoering van uitrukvoorstellen en de druk om deze te volgen.

Als er in Rotterdam twee TS'sen zijn ingezet en er komt een derde bij is het grote brand. Dit resulteert automatisch in een ontploffing van alarmeringen, terwijl deze misschien alleen maar als Haler in een aanjaagverband wordt ingezet. Komt er nog een TS bij; Is het zeer grote brand en komen er automatisch nog meer "standaard te alarmeren eenheden" bij......

Er wordt bij opschaling door de automatisering en het wegzetten in standaard procedures niet meer gekeken naar nut en noodzaak (is mijn gevoel)
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat

Edwin112

• ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Reactie #17 Gepost op: 29 september 2011, 11:17:20

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 29 september 2011, 16:27:23
Gewonden door brand in flatgebouw Gouda

Laatste update:  29 september 2011 09:29

GOUDA - Zeker negentien mensen zijn in de nacht van woensdag op donderdag gewond geraakt door het inademen van rook tijdens een brand in een flatgebouw aan de Marathonlaan in Gouda.

Achttien appartementen werden uit voorzorg ontruimd, meldde de brandweer.

De brand begon woensdagavond laat in een garagebox en was snel onder controle. Wel zorgde het vuur voor veel rookontwikkeling, aldus een brandweerwoordvoerder.

Er zouden volgens de zegsman onder meer ''een matras en fietsonderdelen'' in lichterlaaie hebben gestaan. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend.

Onwel

Omdat mensen onwel werden door het inademen van rook, rukten de hulpdiensten met groot materieel uit. Zeven mensen konden ter plekke worden behandeld, twaalf andere slachtoffers zijn overgebracht naar het ziekenhuis.

Brandweerlieden voerden na de brand metingen uit, om te controleren of de geëvacueerde bewoners veilig naar hun woningen konden terugkeren. Toen dat het geval bleek, werd het flatgebouw omstreeks 02.15 uur weer vrijgegeven.

© ANP

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #19 Gepost op: 29 september 2011, 20:23:34
Volgens @112Goverwelle op Twitter is er bij de meldingen in Gouda ook veel CO vrijgekomen.
Ik denk dat 112Goverwelle, eens moet gaan googlen op brand. Dan zal hij lezen dat bij brand ALTIJD veel CO vrij komt, en dit soort berichten dus weinig of niets toevoegen. ^-^