GRIP 1 Zeer grote brand (sporthal) Robert Kochplaats - Rotterdam 27-09-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (sporthal) Robert Kochplaats - Rotterdam 27-09-2011  (gelezen 6566 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

nikitacavia

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 28 september 2011, 08:06:40
Ook ik heb het gezien en gehoord !! Ik woon in één van de torenflats aan de andere kant van de metrobaan.
Stroom is aan deze kant niet uitgevallen,gelukkig maar.

Ik heb alleen rook en een oranje/rode gloed gezien,maar daaraan zag je al dat het iets groots moest wezen.

*In die 2 jaar dat ik hier woon heb ik nog maar 4 flinke branden gezien,maar ervoor zal er ook wel het één en ander gebeurt zijn*
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 28 september 2011, 10:08:16
Brand sporthal

http://www.politiepersberichten.nl/Rotterdam-Rijnmond/bericht/?id=29242

Datum incident: 28-09-2011
Locatie: r kochplaats - District/dienst: Korps / overig Oost
Datum publicatie: 28-09-2011 01:04

Dinsdagavond rond 22.00 uur is er brand ontstaan in een meterkast van een sporthal aan de Robert Kochplaats.

Omdat de stroom van de sporthal was afgesloten hoorden bewoners van de Briandplaats getik in hun meterkast. De brand had verder geen gevolgen voor de stroomvoorzieningen van deze en omliggende woningen.

De brand is beperkt gebleven tot de technische ruimte van de sporthal. De sporthal heeft veel rook- en waterschade.

Er was veel rookontwikkeling door de brand. Bewoners werden geadviseerd om ramen en deuren gesloten te houden. Op verzoek van de gezamenlijke hulpdiensten hebben de omliggende woningen hun mechanische ventilatie uitgeschakeld.

Rond 0.15 uur heeft de brandweer het sein brand meester gegeven.

De politie gaat nader onderzoek instellen naar de oorzaak van de brand.
Samen sterk in de hulpverlening!

nikitacavia

• Forum gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 28 september 2011, 13:08:37
En of de politie nader onderzoek doet ! Vanochtend moest mijn vader naar de arts en kwam langs die plek. De technische recherche was bezig met sporen onderzoek en er stond nog een (commando???,ik heb het van mijn vader hé.) voertuig van de brandweer
Brandweer liefhebber,wou er altijd bij,maar helaas door mijn handicap is het onmogelijk.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #23 Gepost op: 29 september 2011, 21:44:45
Grote brand bij korfbalvereniging in Rotterdam

http://www.hulpdienstenonline.nl/grote-brand-bij-korfbalvereniging-rotterdam

Door fotograaf: Michael Oosterwaal |  Bron tekstbijdrage: Michael Oosterwaal |  
Laatst bijgewerkt op 27 sep 2011 om 18:09

Bij korfbalvereniging WION aan de Max Planckplaats in Rotterdam-Ommoord heeft dinsdagavond 27 september brand gewoed. Rond half tien is de brandweer naar het adres toe gegaan voor een brand in een hoogspanningsstation dat naast de kantine staat.

Op het moment van de brand waren er enkele tientallen mensen binnen. Zij zijn op tijd naar buiten gegaan. Het vuur greep snel om zich heen en sloeg over naar het naastgelegen sportcomplex. Bij de brand kwam veel rook vrij. De President Rooseveltweg is daarom korte tijd afgesloten geweest voor alle verkeer. De brandweer kon pas blussen toen Eneco de stroom van het hoogspanningsstation had afgehaald.

De brandweer schaalde op naar zeer grote brand en GRIP 1. De brandweer is uren bezig geweest met de brand te blussen. De schade is groot. Hoe de brand is ontstaan wordt onderzocht.

Foto's: Michael Oosterwaal - www.michaeloosterwaal.nl
http://www.hulpdienstenonline.nl/grote-brand-bij-korfbalvereniging-rotterdam
Samen sterk in de hulpverlening!

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 29 september 2011, 22:11:40
Op www.wion.nl foto's van de brandschade in het pand.
greetz,  Enrique

MarcoIF

• Forum gebruiker
    • RotterDamse Vos
Reactie #25 Gepost op: 29 september 2011, 22:44:38

Hee...maatje van me op de foto :)

anderzijds,
ik weet er het mijne niet van maar toen de alarmering kwam voor grote brand zaten alle brandweermannen/vrouwen op de kazerne ivm een overleden collega.
Maar heb ik via hyves gelezen dus ik weet er verder niks van.
Groetjes, Marco