Prof,
You're out of line.
Als ik naar een demo ga en besluit mijn lichaam te beschermen middels de door u aangehaalde middelen dan beslis ik over mijn eigen lichaam.
En kom nu maar op met de wet die dat verbiedt.
Diamondback ik geef je in deze gedeeltelijk gelijk. Als je een trui, lange broek of jas aantrekt dat is geheel
aan de persoon zelf. Echter als jij willens en wetens een bepaalde demonstratie gaat lopen met versterkende
been- of armstukken, vesten en maskers al dan niet zelf gemaakt dan heb ik echt geen medelijden met die
mensen. Ja we hebben vrijheid van meningsuiting, ja we hebben vrijheid van demonstratie. Echter hebben we
in nederland ook fatsoensnormen en wetten. Fatsoen is dat je elkaar gewoon kan zien als je tegen elkaar
praat en wetten dat je geen spullen vernield of de openbare orde verstoort. Als jij als een michelin mannetje
wil lopen of als een WO1 soldaat mag je dat doen als ludiek statement. Echter bij demonstraties zoals deze
is het 5 min ludiek en daarna rellen dus wat dat betreft ben ik het met onze prof in fictie eens.
Wat me trouwens wel opvalt dat er bij dit soort demonstraties altijd maar relatief weinig mensen worden
opgepakt. Ik zou toch zeggen dat er genoeg redenen zijn om aan te houden, in ieder geval verstoring
openbare orde en vaak gepaard met geweldpleging dan wel dreiging met geweld, belediging ambtenaar
in functie, niet kunnen voldoen aan id-plicht. Als de heren in den haag nu ook eens slim zijn een ervoor
zorgen dat als je na 3 of 5 keer aangehouden bent tijdens dit soort demonstraties om ze dan eens echt
op de koste van de staat ze inwoning te geven maar dan wel op eenzame kamertjes zullen er misschien
wel wat meer er over denken om eens wat nuttigs met hun leven te doen.