Jongetje zwaargewond door vuurwerk Zwaluwenlaan - Vlaardingen 01-10-2011

Auteur Topic: Jongetje zwaargewond door vuurwerk Zwaluwenlaan - Vlaardingen 01-10-2011  (gelezen 15938 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Marco is gewoon recht voor zijn raap en gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde mening, anders zou het een saai forum worden.
Natuurlijk is het sneu dat hij nu (deels) verminkt is, maar ik ga het niet goed praten.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Wie een kind van 10-12 jaar volledig verantwoordelijk houdt voor zijn/haar daden en de gevolgen ervan, geeft blijk zelf niet veel wijzer te zijn.  :-X


laksappie

  • Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 175
  • brandweervollenhove.nl
Ik geloof niet dat dat jochie zelf wat gemaakt heeft, denk dat er maar eens met vader  en moeders gepraat moet worden.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Het lijkt volgens dit bericht dus toch meer te gaan om een onfortuinlijk ongeluk. De opmerkingen van Marco IF is dus naast ongepast, rijkelijk prematuur  98uiye


http://www.nu.nl/binnenland/2630362/jongen-12-raakt-hand-kwijt-bij-aansteken-rookfakkel.html

Jongen (12) raakt hand kwijt bij aansteken rookfakkel
Laatste update:  1 oktober 2011 18:00 info
Bekijk op de kaart .VLAARDINGEN - Een 12-jarige jongen is zaterdagmiddag in Vlaardingen een hand kwijtgeraakt bij het aansteken van een rookfakkel. Dat heeft de politie laten weten.
 
Foto:  ANP De toedracht van het ongeval op het terrein van een voetbalclub aan de Zwaluwenlaan is niet helemaal duidelijk.

Getuigen hebben tegenover de politie verklaard dat ze een enorme knal hoorden. Het incident gebeurde even voor vier uur.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Annelinde

  • Beveiliging, BHV, EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 286
  • Beveiliging
Update 1 oktober 2011 17.43u
Het bestuur van vvZwaluwen neemt afstand van alle berichtgeving rondom het incident, zoals hieronder omschreven, en in het bijzonder van de berichtgeving op voetbalopzaterdag.com als zijnde feitelijk onjuist!
Wij verwijzen u naar onze eerdere verklaring.
Hugo van Tienhoven
voorzitter vvZwaluwen
--------------------------------------------------------------------------------
Officiële mededeling van het bestuur van vvZwaluwen inzake het toeschouwersincident tijdens Zwaluwen-Excelsior Maassluis dd 1 oktober 2011
De streekderby tegen Excelsior Maassluis is aan het begin van de 2e helft opgeschrikt door het ernstig gewond raken van een onzer jeugdspelers.
De jongen heeft een stuk vuurwerk gevonden, dit is aangestoken, waarna het projectiel in zijn hand tot ontploffing is gekomen.
De besturen van Zwaluwen en Excelsior Maassluis hebben in overleg met scheidsrechter Van Duijn besloten de wedstrijd direct te staken.
 
Er is een onderzoek gestart naar de oorzaak van dit incident.
 
Wij wensen onze jeugdspeler het allerbeste toe.

Bron: http://www.vvzwaluwen.nl/


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Gisteren live op Radio Rijnmond een interview met de wedstrijdsecretaris van Zwaluwen. Die vertelde ongeveer het volgende:"
- er kwam een jongentje naar me toe met een, wat mij leek, een staaf dynamiet;
- hij vroeg mij om vuur;
- ik zei dat hij geen vuur kreeg en dat ik het niet zou afsteken als ik hem was;
- vervolgens is hij weer naar buiten gelopen;
- even later hoorde ik de knal;
- kennelijk heeft hij van iemand anders toch vuur gekregen.

Toen de reporter vroeg of de wedstrijdsecretaris niet beter dat vuurwerk had kunnen afpakken, of wellicht iemand inseinen, gaf hij ongeveer het volgende aan:

- achteraf gezien had ik het beter kunnen afpakken;
- maar dat is altijd achteraf gepraat;
- ik ben als wedstrijdsecretaris met 4 dingen tegelijk bezig, dus ik had het erg druk.

 :-X
greetz,  Enrique


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Als dat jochie dacht dat het een fakkel was...maar het bleek een lawinepijl....erg triest. Zelfde vorm en uiterlijk, ander resultaat.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Een zeer vervelende samenloop van omstandigheden. Mocht dit een stuk illegaal vuurwerk zijn geweest, dan hoop ik dat de persoon die "de fakkel" aan het jongetje heeft gegeven, wordt berecht.
Ook nalatig van de wedstrijdcommissaris van de voetbalvereniging, maar hij zal vast wel spijt hebben.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Zo !

Dat kereltje kan met trots zeggen dat hij de 1ste van 2011 was waarvan het handje weggevaagd is.

Op naar het volgende domme slachtoffer.

Nja,
liever dat ze hun eigen zwaar verwonden dan een dier ermee doden.

Wat een trieste uitspraak doe jij zeg.

Stel voor dat het jou kind is....... zeg je dan ook: op naar het volgende domme slachtoffer?!?!?!

Het zijn kinderen hoor!!!!!!!!!!!!!!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
12-jarige jongen verliest stuk hand bij vuurwerkongeval in Vlaardingen

http://www.hulpdienstenonline.nl/12-jarige-jongen-verliest-stuk-hand-bij-vuurwerkongeval-vlaardingen

Door fotograaf: Michael Oosterwaal |  Bron tekstbijdrage: Michael Oosterwaal
Laatst bijgewerkt op 01 okt 2011 om 15:10

Een twaalfjarige jongen is zaterdagmiddag 1 oktober zwaargewond geraakt bij vv Zwaluwen aan de Zwaluwlaan in Vlaardingen.

Tijdens de wedstrijd Zwaluwen-Excelsior werd er vuurwerk afgestoken. De jongen was bij binnenkomst al gewaarschuwd op het bezit van de fakkel. Door nog onbekende oorzaak is het vuurwerk geklapt in de hand van de jongen. Hij raakte daarbij een gedeelte van zijn hand kwijt.

Traumateam en ambulancepersoneel gaven de jongen eerste hulp. Hij is zwaargewond met spoed overgebracht naar het Erasmus MC.

De schrik zat er bij de toeschouwers goed in. De wedstrijd is direct gestaakt. De politie heeft een onderzoek ingesteld.

Foto's: Michael Oosterwaal - www.michaeloosterwaal.nl
http://www.hulpdienstenonline.nl/12-jarige-jongen-verliest-stuk-hand-bij-vuurwerkongeval-vlaardingen
Samen sterk in de hulpverlening!