Politie inzet bij demonstratie NVU - Helmond 01-10-2011

Auteur Topic: Politie inzet bij demonstratie NVU - Helmond 01-10-2011  (gelezen 5510 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #10 Gepost op: 3 oktober 2011, 05:54:29
Opmerking is echt niet lullig bedoeld. Verkeersregelaars zijn om verkeer te regelen. Niet om de openbare orde te handhaven. ..<knip>....
Moraal van het verhaal: Schoenmaker blijf bij je leest.
Als ik zo de 3e foto in dit stuk kijk staat de regelaar daar om mensen op afstand te houden (dus verkeer te regelen) in samenwerking met de politie.

Ik heb zelf als steward (die mogen ook niet veel) een soortgelijk iets meegemaakt. gewoon als opvulling wordt je dan gebruikt en je mag niets doen. En als ze er toch door gaan heb je de ME achter je staan die het ze dan wel duidelijk maakt dat ze terug moeten.
daarbij zal dit hoogstwaarschijnlijk door de politie gevraagd zijn, want dat soort posities neem je niet uit jezelf in.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Venneke82

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2011, 06:40:44
Ik weet niet of iemand inside informatie heeft. Maar anders is het misschien prettig om niet meteen oordelen te gaan vellen ?
Zeker als het om enige vorm van "gezag" gaat, zijn "wij" daar toch zo goed in.  ;)

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #12 Gepost op: 3 oktober 2011, 10:21:24
Ik begrijp echt wel dat dat een situatie is die niet hoort, het is meer de bizarheid dat ik het wel een grappige situatie vind!
Hobby Bobby eenheid Den Haag

Edwin112

• ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Reactie #13 Gepost op: 3 oktober 2011, 11:43:40
Video van achter de linies van de ME gefilmd,
Politie in aktie - Deel 2 - NVU Demonstratie in Helmond.
User: collectiewebsite

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 3 oktober 2011, 15:51:26
Tja vrijheid van meningsuiting is zo belangrijk in Nederland. Iets in mij zegt eigelijk, niet op investeren... geen vergunning afgeven voor deze zinloze provo.... ehm demonstratie.
Als ze toch gaan demonstreren, prima maar dan niet zeuren als je een tik krijgt van de linksen... de ME gaat er gewoon tussen staan en wordt dan doelwit van beide groepen. Gewoon om dat het vet cool is de politie te sarren....
 :-X

Piles

• Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 3 oktober 2011, 16:12:20
Tja vrijheid van meningsuiting is zo belangrijk in Nederland. Iets in mij zegt eigelijk, niet op investeren... geen vergunning afgeven voor deze zinloze provo.... ehm demonstratie.
Als ze toch gaan demonstreren, prima maar dan niet zeuren als je een tik krijgt van de linksen... de ME gaat er gewoon tussen staan en wordt dan doelwit van beide groepen. Gewoon om dat het vet cool is de politie te sarren....
Dus als je uitkomt voor je (afwijkende) mening verdien je het om geweld tegen je te krijgen...   ::)

Kusje

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 3 oktober 2011, 16:56:39

Dan alle demostraties verbieden, toch?

zwelgje

• Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:28:19

Ik begrijp je opmerking wel een beetje :)
Maar voor de duidelijkheid: Je hoeft (en kan) voor een demonstratie geen vergunning aanvragen. Wel is er meldingsplicht en kan de burgermeester voorwaarden en beperkingen stellen
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten

Vinn

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 3 oktober 2011, 17:51:26

**** in welke tijd leef jij ??  :o

Helmonder

• geïnteresseerde
  • Nieuwe gebruiker
  • *
    • Pikaar.net
Reactie #19 Gepost op: 3 oktober 2011, 19:28:55
Opmerking is echt niet lullig bedoeld. Verkeersregelaars zijn om verkeer te regelen. Niet om de openbare orde te handhaven. Zeker als de kans op geweld aanwezig is. Politieagenten zijn er voor opgeleid en voor uitgerust. En mogen geweld gebruiken als dat noodzakelijk is. Deze man in de linie mag helemaal niks...(wettelijk gezien) hij heeft er dus ook helemaal niks te zoeken.. Als hij gewond raakt gaat zijn werkgever daar niet blij mee zijn. Als hij geweld moet/gaat gebruiken gaat justitie daar niet blij mee zijn. Zeker als je ziet hoeveel politie er is. De plaats kan makkelijk door een agent worden opgevuld.

Moraal van het verhaal: Schoenmaker blijf bij je leest.

Hallo

Ikzelf heb ook op dat punt gestaan.
Ik kan je vertellen dat die verkeersregelaar niet tussen de ME stond.
Hij stond tussen de politie en haalde een dranghek weg als er wagens / Me bussen er door moesten.
Iets anders deed hij daar niet en droeg zeker geen wapenstok.

Verders als je intresse hebt op mijn site staan ook nog wat fotos (15 stuks) over deze demostratie.

Gr,