Agenten verkopen uniform op Marktplaats

Auteur Topic: Agenten verkopen uniform op Marktplaats  (gelezen 12408 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 oktober 2011, 00:12:13
Bij ons (voormalig Luchtmachtbewaking) werd elke 3 jaar een controle gedaan en dan kreeg je opeens bericht dat ze weer een controle hadden gedaan.
Misschien ook een idee.
Het ging dan om een antecedentenonderzoek.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #21 Gepost op: 7 oktober 2011, 01:39:30
En zo'n VOG stelt dus niets voor. Even zorgen dat je je kan inschrijven in een andere regio (bv Zaandam als je in Amsterdam woont, of Almere, waar je maar vrienden hebt) en je krijgt een VOG, want al je "hobby's" die je had in Amsterdam kunnen ze in die andere regio niet zien.

Ik mag toch hopen dat het niet zo simpel werkt. Ze kijken tot 4 jaar terug wat ik weet.
En als het goed is kunnen ze in alle systemen zoeken.
Ik woonde toen nog in Amsterdam en op het stadhuis vroeg ik mijn VOG aan en de medewerker zorgde er voor dat alle
hokjes die nodig waren werden aangekruist.

En vervolgens ontving ik thuis na 2 werkweken een brief van het Ministerie van Justitie met de uitslag.
Lijkt me sterk als er in deze procedure sprake van vriendjes politiek zou kunnen zijn.
Maar uitsluiten kan je het nooit maar het lijkt mij in 1e aanleg redelijk waterdicht hoor.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #22 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:06:06
De screening voor het VOG wordt gedaan door de Dienst Justis van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Dit is de landelijke 'screeningsautoriteit', die ook beschikking heeft over diverse databronnen. De regiogrenzen zijn in principe dan ook geen beletsel.

Voor BOA's en beveiligers vindt er naast deze standaardscreening ook nog wel eens extra onderzoek (bevraging in de systemen) plaats door het regiokorps dat direct toezichthouder is. Eventueel zit daar een beperking, maar dat zou met BlueView toch opgelost moeten zijn?
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #23 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:15:33
Voor BOA's en beveiligers vindt er naast deze standaardscreening ook nog wel eens extra onderzoek (bevraging in de systemen) plaats door het regiokorps dat direct toezichthouder is. Eventueel zit daar een beperking, maar dat zou met BlueView toch opgelost moeten zijn?

Om als beveiliger te werken dan wel om een beveiligingsbedrijf te gaan houden hoef je GEEN VOG aan te vragen.
De screening van beveiligingspersoneel wordt gedaan door personeel van Bijzondere Wetten van de regiopolitie waar het
hoofdkantoor van het beveiligingsbedrijf onder valt.
Dus zal men gewoon HKS / NSIS / Papos of dergelijke systemen bevragen voordat men toestemming krijgt.
Wat een beveiligingsbedrijf starten betreft komt de uiteindelijke beslissing wel van Dienst Justis van het Ministerie van Veiligheid en Justitie dit n.a.v. het advies van de Korpsleiding van de desbetreffende regio.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #24 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:19:51
Om als beveiliger te werken dan wel om een beveiligingsbedrijf te gaan houden hoef je GEEN VOG aan te vragen.

Klopt. Ik bedoelde de screening voor leidinggevenden en eigenaren van beveiligingsbedrijven.
Senior GGP / Oost-Brabant


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #25 Gepost op: 7 oktober 2011, 14:56:52
Klopt. Ik bedoelde de screening voor leidinggevenden en eigenaren van beveiligingsbedrijven.

Ook dat klopt volgens mijn gegevens niet NickB en ik heb er tot 2009 toch 14 jaar in gewerkt.
Als ik een beveiligingsbedrijf wil beginnen of als leidinggevende aan de slag wil wordt je gescreend door Bijzondere Wetten en
door niemand anders.
Zelfs gewoon kantoorpersoneel wordt door BW gescreent. Een VOG is nimmer ter sprake geweest in de beveiliging.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #26 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:06:44
Ook dat klopt volgens mijn gegevens niet NickB en ik heb er tot 2009 toch 14 jaar in gewerkt.
Als ik een beveiligingsbedrijf wil beginnen of als leidinggevende aan de slag wil wordt je gescreend door Bijzondere Wetten en
door niemand anders.
Zelfs gewoon kantoorpersoneel wordt door BW gescreent. Een VOG is nimmer ter sprake geweest in de beveiliging.

Tijden veranderen Enrico ;). Volgens de folder van Dienst Justis doen zij deze screeningen. Maar ik zit volgende week weer bij Bijzondere Wetten en zal het daar eens navragen. Het antwoord laat ik natuurlijk even weten.

Voor de duidelijkheid: ik heb het hier niet over een VOG, maar over de screening ihkv toestemming/vergunning.

Edit: we gaan erg offtopic nu, excuses daarvoor. Wellicht afsplitsen?
Senior GGP / Oost-Brabant


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #27 Gepost op: 7 oktober 2011, 15:11:38
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=29525.msg636873#msg636873

Hier verder omtrent VOG / VGB etc.

Bedankt voor melding!