ik ben blij dat iedereen op dit forum het altijd zo geweldig goed weet, de werkelijkheid is op heel veel plaatsen even anders, maar die zullen dat hier niet schrijven, sterker nog die lezen dit forum niet eens.
we worden hier in nederland verstikt door regeltjes, als we alle regels zo strikt toe zouden passen zouden er veel mensen niet geholpen worden, want we wachten gewoon tot iedereen aanwezig is, zijn koffie op heeft eerst nog even naar de WC en gaan dan nog eens nadenken of we wel aan de regels voldoen.(dit is wat erg zwartgallig, maar helaas ook dit gebeurd)
voor velen geldt gelukkig nog het redden van mens en dier, en ik kan je gerust stellen dat er echt wel wordt nagedacht over veiligheid en wat kan en wat niet kan.
regels zijn regels en soms moeten(mogen) ze overtreden worden, wat wel heel belangrijk is dat je ten alle tijde je gezonde verstand blijft gebruiken.
een niet volle TAS niet uitrukken, je wil ze de kost niet geven die dat wel doen, niet omdat ze dat leuk vinden, maar als iedere seconde telt,(auto te water met beknelde slachtoffers, reanimatie, mensen ingesloten in brandend pand) en je beseft dat ook dan ga je wel ook al ben je niet compleet, en ja dan wordt vaak gelijk een tweede TAS bij gealameerd, maar de eerste gaat vast, en ik ken situaties bij zelfs beroepskorpsen dat er zonder bevelvoerder vertrokken wordt, want die was ook even niet op tijd, nu gaat iedereen zeggen dat kan niet, ga je gang.
overigens als iedere seconde telt, ik lees nog al eens de GMS verslagen van meerder korpsen, dan moet ik regelmatig konstateren dat er tussen moment van melding en de eerste oproep soms wel 3 minuten verloren gaan, als iedere seconde telt, of het GMS systeem maakt fouten en geeft het fout weer.
ik ben niet boos, maar af en toe verdrietig over de starheid van sommige mensen.
lees je wel eens verslagen van onderzoeken die het NIBRA op verzoek uitvoerd na een incident, daar staat gelukkig niet alles in, en dit hoeft ook niet, tenzij er ernstige fouten gemaakt worden, maar realiseer je een ding, een brandweerman is knetter stapel gek, hij gaat regelmatig zijn leven wagen om dat iemand anders weer stom gedaan heeft, of erger nog, met alcohol achter het stuur is gekropen en er weer een paar om zeep (sorry voor de ongelukkige uitdrukking) geholpen heeft, daar gaan die gekken weer met prio1, hopende dat er geen dwaas van rechtskomt die ze even niet zag en........
ik heb nog altijd zeer groot respekt voor die ''gekken'', dus ook voor jullie.