Met eigen vervoer wagen volgen

Auteur Topic: Met eigen vervoer wagen volgen  (gelezen 17611 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #60 Gepost op: 24 december 2004, 18:28:14
Ik vind, gewoon helemaal verbieden, nakomen met
eigen auto, gewoon iedereen naar kazerne, weet de bevelvoerder waar die aan toe is, en de manschappen
die wel zijn opgekomen maar niet meer in de tas kunnen
gewoon in de pm laten gaan als dat van je commandant mag, en met de pm gewoon prio 2 naar incident toe gaan  :-*
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #61 Gepost op: 24 december 2004, 21:14:49
vanmorgen hadden we het weer helemaal voor elkaar, auto te water:

1 TAS (8man), 1 HV(2man), 1 Duikvoertuig(5man), 3 personenauto's en 1 fietser, overigens de politie had ook nog 1 man beschikbaar.

na 15 min. alles weer naar de kazerne en die ene politieman in zijn eentje wachten op de takel

bestuurder was al gevlucht voor er ook maar iemand ter plaatse was.

overigens geen enkele toeschouwer, was om 8.30 in de ochtend.
Nemo me impune lacessit

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 24 december 2004, 21:53:18
Dan zijn er in ieder geval brandweermensen genoeg geweest voor een klein incidentje...
1x ts     6man
1x hv 2 of 3 man
en de duikers en evt een ovd hier toch voldoende ?

:-X

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 24 december 2004, 22:07:16
Doet me denken aan vroeger, toen de veldwachter op de fiets rondreed, nu kom de brandweer op de fiets achteraan. Sta je dan voor joker?
Als de wagen weg is en die hebben voldoende mensen dan moet je maar weer weggaan. Jammer, volgende keer beter!
Ik zeg ook: ik vind het absoluut niet professioneel, als werkt het nog zo goed.
Denk eens even na: er is brand, de TAS rukt uit met volledige bezetting, komen daar nog wat van die brandweermannetjes als gekken op de fiets achteraan, jas open, wappert in de wind, helemaal buiten adem... ::) Het is een filmpje waard, zonder meer! ;D

Christian

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #64 Gepost op: 24 december 2004, 22:11:53
ja op een doordeweekse dag vlak voor de koffie, en op een dag als deze veel vrij dan komt alles wel goed, over het algemeen lukt het wel daar (in dat korps zit mijn dochter) maar wij wonen ''hier'' en daar gaat het eigenlijk zelden goed, maar zoals ik al vertelde, er worden altijd 2 korpsen gealarmeerd, omdat volledige opkomst altijd een probleem is.

overigens de dorpen (daar en hier) liggen op 1000 meter afstand, maar de verdeling is zo dat er bij ons altijd een dorp verder ( 15 km) wordt mee gealameerd. ???

zal wel met de dekking te maken hebben ;)
Nemo me impune lacessit

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #65 Gepost op: 24 december 2004, 22:16:46
de volgende keer zal ik hundmannetje vragen er een filmpje van te maken, hij zit overigens bij de jeugdbrandweer van het zelfde korps.

deze man gaat nooit naar de kazerne, altijd rechtstreeks naar de brand, maar wat ik al schreef, nog een paar jaar, oude planten moet je niet verkassen ;)
Nemo me impune lacessit

Gast48368

• Gast
Reactie #66 Gepost op: 26 december 2004, 13:37:45
Ik vind, gewoon helemaal verbieden, nakomen met
eigen auto, gewoon iedereen naar kazerne, weet de bevelvoerder waar die aan toe is, en de manschappen
die wel zijn opgekomen maar niet meer in de tas kunnen
gewoon in de pm laten gaan als dat van je commandant mag, en met de pm gewoon prio 2 naar incident toe gaan  :-*

Als je een PM tot je beschikking hebt, is dat een prima oplossing ;) , maar niet ieder korps heeft een PM.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 26 december 2004, 15:07:30
deze man gaat nooit naar de kazerne, altijd rechtstreeks naar de brand, maar wat ik al schreef, nog een paar jaar, oude planten moet je niet verkassen ;)

Dat ben ik niet met je eens, gewoon ook dezeman naar kazerne komen, wat heb je nu aan een brandwacht die al tp is maar geen spullen heeft, en op het voertuig was deze persoon misschien wel als 6e man nodig, dan staat ie al bij incident  :o ???

zwaailampmaker

• Senior gebruiker
  • R & D- OGS
Reactie #68 Gepost op: 26 december 2004, 20:19:43
hoe bedoel je geen spullen, het enige wat hij niet op zijn rug heeft is een ademluchtfles en masker, voor de rest volledig in ornaat, met helm, hij komt altijd onder prio3 dus blauwlicht heeft hij niet nodig ;D
Nemo me impune lacessit

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 27 december 2004, 17:53:48
Gewoon naar de kazerne komen en daar op opdrachten van de bevelvoerder, ovd of alarmcentrale afwachten.

Ook niet met busjes of pm achteraan gaan rijden. Heeft geen enkele nut. Standaard uitruk is 6 man op ts en al vele korpsen rukken uit met 8 man wat al zwaar overdreven is. Daarnaast heb je ook in negen van de tien gevallen nog een redvoertuig of hv bij met 2 man dus daar kom je al en heel eind mee, althans wij wel.

Het komt niet echt geloofwaardig over als je ook nog eens met een busje achteraan komt. Ik weet het uit ervaring hoe het er aan toe gaat en ik lach me krom als ik het zie.......maar goed het schijnt onder de noemer motivatie gedaan te worden iets wat ik niet kan begrijpen als we het over een professionele organisatie willen hebben.