Hoe ga je het doen bij een melding op de autosnelweg?? Aansluiten in de file (of stiekem toch over de vluchtstrook), parkeren op de vluchtstrook/berm? Wat als je schade rijdt aan je auto?
Komt mij zeer onprofessioneel over. Een incomplete autospuit rukt niet uit. Wat te doen als er middelbrand wordt gegeven en je korps heeft maar één TS en er staan 12 man (geen adembescherming etc.)
Als de uitruk niet gegarandeerd is dient het Bestuur hier actie op te ondernemen en niet de individuele brandwacht(en). Maar deze discussie is al vaker gevoerd.
Iedere brandwacht is oud en wijs genoeg om te weten dat je in gevaarlijke situaties niet koste wat het kost achter de TS aan te rijden, of tot aan het incident.En dan al helemaal niet als comedy capers.
Tenminste, dat gebeurd bij ons niet.
Tuurlijk heedt het zijn voors en zijn tegens, maar ook in een aantal situaties zie ik liever mijn collega's 2 minuten later komen dan een tweede wagen een kwartier later.
Nu kan ik wel legio voorbeelden op gaan noemen waarbij dit in positieve zin werkt, maar een ieder in dit werk kan hierzelf ook vast wel wat bij voorstellen.
Ik woon op de hoek van de kazerne, k zit zelf altijd als eerst in de auto, dus voor mezelf hoef ik dit item niet te "verdedigen", maar wat voor die collega's, welke veel eerder zijn aangenomen, en nog steeds op dezelfde plek wonen, waar zij eerst wel voor aan zijn genomen..........(beetje lange zin geworden
)
Ik begrijp heus jullie standpunten hierin wel, maar ik vind niet dat je "zomaar" mensen kunt ontslaan omdat dit soort regeltjes veranderen.