wat maken jullie je met z'n allen erg druk, professioneel of onprofessioneel, heeft er geen BAL mee te maken, bij ons is iedereen professioneel, als je komst dringend gewenst is zal je het in veel situaties moeten doen met wat je krijgen kan, niet ieder korps is zo goed voorzien dat ze in rijen staan te wachten tot ze een keer mee mogen, wij wonen in een redelijk dun bevolkt gebied, de mensen van het korps komen uit meerdere omliggende dorpen naar 1 kazerne, en ja wie eerst komt die eerst maalt, er is een 2 ploegen systeem, maar alle chauffeurs en bevelvoerders worden ten alle tijden opgeroepen, tenzij het de duikploeg of de VC betreft, dan wordt alleen die ploegen selectief opgeroepen, bij de duikers zitten genoeg bevelvoerders en chauffers, dus er is altijd wel iemand, bij de VC mogen alle centralisten rijden, dus dat lukt ook wel.
vooral in de zomermaanden is het overdag wel eens moeilijk om zelfs maar 1 TAS vol te krijgen en ja dan komen ze zelfs op de fiets er achter aan, we hebben er 1 die komt altijd op de fiets in zijn pak met helm rechtstreeks naar de brand ( hij mag geloof ik nog 3 jaar, dus laat maar gaan), uiteraard niet op de fiets de grote weg op, alleen wat aan te fietsen is.
al met al zijn er nou eenmaal korpsen die op deze manier moeten werken, als we te kort komen halen we ze wel na overleg van thuis op, soms moet er eerst oppas geregeld worden.
en of dit nou onprofessioneel is, het gaat al heel veel jaren erg goed, het is niet voor niets 1 grote familie.
uiteraard afhankelijk van de grootte van de brand of het incident, wordt er erg snel opgeschaald, bij een HV uitruk wordt er altijd van 2 kanten met 2x HV en 2x TAS aangereden (iedere kant 1 natuurlijk), bij een water ongeval vrijwel altijd met 3 korpsen tegelijk, en eventueel de marine duikers er nog bij, en ja ook wordt er wel eens uitgestapt om een ander het plekje te gunnen, zelf de bevelvoerders onder elkaar.
conclusie: bij ons is niemand nutteloos