Met eigen vervoer wagen volgen

Auteur Topic: Met eigen vervoer wagen volgen  (gelezen 17631 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

• Gast
Reactie #70 Gepost op: 27 december 2004, 19:42:10
Praktijkvoorbeeld: Melding 12.30> Ernstig ongeval met beknelling, meerdere wagens bij betrokken>800 meter van de kazerne.

In de kazerne aangekomen binnen 4 minuten: 1 bevelvoerder, 1 chauffeur, en 2 manschappen.

Ook wordt opgepiept de HV, standplaats 17 km verwijderd van ongeval.

Wat doen we:

A)We hebben geen 6 man, dus op kazerne blijven en middelalarm geven, want we hebben geen standaard bezetting.

B)Of> we wachten tot de 5e of 6e man komt, nog 5 minuten later en dan pas uitrukken.

C)Of we rukken meteen uit, we zijn tenslotte hulpverleners,iedere minuut telt, en rekenen op de komst van onze collega's die na 3 a 4 minuten achter ons aankomen.

Ik heb de keus snel gemaakt ;)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #71 Gepost op: 27 december 2004, 19:51:09
Praktijkvoorbeeld: Melding 12.30> Ernstig ongeval met beknelling, meerdere wagens bij betrokken>800 meter van de kazerne.

In de kazerne aangekomen binnen 4 minuten: 1 bevelvoerder, 1 chauffeur, en 2 manschappen.

Wat doen we:

A)We hebben geen 6 man, dus op kazerne blijven en middelalarm geven, want we hebben geen standaard bezetting.

B)Of> we wachten tot de 5e of 6e man komt, nog 5 minuten later en dan pas uitrukken.

C)Of we rukken meteen uit, we zijn tenslotte hulpverleners,iedere minuut telt, en rekenen op de komst van onze collega's die na 3 a 4 minuten achter ons aankomen.

keuze B zeker ;)

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #72 Gepost op: 27 december 2004, 19:53:12
Ik ben dan geen brandweer man ofzo.
Maar mijn keuze zou A zijn middelalarm geven, maar wel uitrukken.

fireman77

• Gast
Reactie #73 Gepost op: 27 december 2004, 19:54:52

Wat doen we:

Ja maar als dat praktijk bij jullie is, dan moet jullie commandant toch heel goed kunnen praten om de brandweerzorg zoals die nu is geregeld zo door te laten gaan!

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #74 Gepost op: 27 december 2004, 20:05:12
Firefamke,

Nu heb je het over een situatie waarbij je 800 meter van de kazerne afzit maar gaan jullie ook rijden met 4 man als je een stuk verder moet rijden??

Ik kan me voorstellen dat je niet in de deur van de kazerne blijft staan wachten terwijl enkele honderden meters verderop iets aan de hand is......

Gewoon de normale situaties heb ik het over snappie?

firemanr

• Gast
Reactie #75 Gepost op: 27 december 2004, 20:05:41

Wat doen we:

Nu maakt je het schoner dan het is....maar stel dat er 2 man opkomt, of 3 man en geen chauffeur???? Wat dan???? :-X

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #76 Gepost op: 27 december 2004, 20:10:18
Tja het enige wat je kan doen is eventueel slachtoffer stabiliseren en eerste veiligheidsmaatregelen treffen, indien het wat spannender wordt dan sta je daar met twee of drie man toch echt te kijk in mijn ogen?

Gast48368

• Gast
Reactie #77 Gepost op: 27 december 2004, 20:11:25
Firefamke,

Nu heb je het over een situatie waarbij je 800 meter van de kazerne afzit maar gaan jullie ook rijden met 4 man als je een stuk verder moet rijden??

Ik kan me voorstellen dat je niet in de deur van de kazerne blijft staan wachten terwijl enkele honderden meters verderop iets aan de hand is......

Gewoon de normale situaties heb ik het over snappie?

Ik schets nu ook een praktijksituatie ;)

firemanr

• Gast
Reactie #78 Gepost op: 27 december 2004, 20:12:12
Tja het enige wat je kan doen is eventueel slachtoffer stabiliseren en eerste veiligheidsmaatregelen treffen, indien het wat spannender wordt dan sta je daar met twee of drie man toch echt te kijk in mijn ogen?
Volgens mij kun je dan net zoveel als dat er ongeval te water gegeven wordt en je hebt geen duikteam. :-X :-X
Hebben we dikwijls genoeg gehad....kun je met zn zessen in het water staan gapen. :-\ :-\

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #79 Gepost op: 27 december 2004, 20:12:41
tja maar ik mag aannemen dat dit niet de dagelijkse praktijk is bij jullie?