GRIP 1 Aanvaring speedboot en vrachtschip (4 doden) Maas - Cuijk 03-10-2011

Auteur Topic: GRIP 1 Aanvaring speedboot en vrachtschip (4 doden) Maas - Cuijk 03-10-2011  (gelezen 22678 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
De politie haast zich -zonder zich om de nabestaanden te bekommeren en zonder enig bewijs- om te verklaren dat er "mogelijk alcohol in het spel was".

De politie zal nooit zonder enige vorm van bewijs dergelijke informatie geven. Als er ''mogelijk'' sprake is van alcohol gebruik zullen er dus (bijvoorbeeld) lege alcoholflesjes/blikjes zijn aangetroffen.

En dat de politie aangeeft ''het niet uit te sluiten'' wil zeggen dat er geen bewijs is dat het anders zou zijn. De schipper van het vrachtschip had niet gedronken, dat is dus wel uit te sluiten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Henk

• Senior gebruiker
Precies. Suggereer niets en hou je mond tot je het zeker weet. Als later blijkt dat na gedegen onderzoek de bestuurder een goede BOB blijkt te zijn geweest wis je de eerste indruk dat er drank in het spel was (want zo zal men het zich herinneren) nooit meer uit.

(Zojuist is een tweede lichaam gevonden hoor ik).

Het is natuurlijk moeilijk je mond te houden als je zo staat te popelen om een verklaring af te geven, maar beheers je even tot je iets zeker weet. Ik zie ook de toegevoegde waarde niet van speculeren over "wat mogelijk allemaal het geval is geweest".

Als ze echt bewijs hadden kan het woordje "mogelijk" weg. Dan nog, wacht even tot de ergste schrik voorbij is, ook al hebben ze alcohol op (en dan moet het ook onomstotelijk vast komen te staan dat het de bestuurder is wil het van belang voor het onderzoek zijn), laat dit even rusten, voor de nabestaanden is dit al erg genoeg!

Shire

• Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • Back to the sixties.
RTL-nieuws;
Tweede slachtoffer gevonden.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV

Henk

• Senior gebruiker
Ook de mogelijk hoge snelheid is de romp niet aan te zien, de punt zou toch enige sporen van schade moeten hebben na een frontale aanvaring met een cementtanker.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Tsja Henk, als ik onderstaande lees (of ik moet iets gemist hebben) dan sluit de politie drankgebruik niet uit, evenals dat in dit stadia van een onderzoek tientallen andere oorzaken niet uit te sluiten zijn. Dat de media/pers daar dan van maakt dat er mogelijk alcohol in het spel is, dat is niet de schuld van de politie lijkt mij. Als men had gevraagd is een technisch probleem de oorzaak had de politie ook aangegeven het niet uit te sluiten ....

Precies. Suggereer niets en hou je mond tot je het zeker weet. Als later blijkt dat na gedegen onderzoek de bestuurder een goede BOB blijkt te zijn geweest wis je de eerste indruk dat er drank in het spel was (want zo zal men het zich herinneren) nooit meer uit.

Mogelijk alcohol bij aanvaring op de Maas

Bij de aanvaring maandagavond op de Maas in Cuijk was mogelijk alcohol in het spel. De schipper van de tanker had niet gedronken, zo is uit een blaastest gebleken.

De politie sluit echter niet uit dat de inzittenden van de speedboot wel drank hadden genuttigd. Dat heeft een woordvoerder dinsdagmorgen op Omroep Brabant gezegd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

SiebJr

• Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Omroep Brabant via twitter:

"Politie bevestigt vondst tweede drenkeling in Maas bij Cuijk. Plek is afgezet met witte schermen -http://brabantn.ws/X2C"

Edwin112

• ex-Militair Klu
  • Forum gebruiker
  • Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Henk

• Senior gebruiker
Tsja Henk, als ik onderstaande lees (of ik moet iets gemist hebben) dan sluit de politie drankgebruik niet uit, evenals dat in dit stadia van een onderzoek tientallen andere oorzaken niet uit te sluiten zijn. Dat de media/pers daar dan van maakt dat er mogelijk alcohol in het spel is, dat is niet de schuld van de politie lijkt mij. Als men had gevraagd is een technisch probleem de oorzaak had de politie ook aangegeven het niet uit te sluiten ....

Tja, die pers toch....
Blij dat je het met me eens bent dat het geen pas geeft dat de politie in een zo vroeg stadium gaat roepen wat er allemaal niet eventueel oorzakelijk voor misdadigs voorgevallen zou kunnen zijn geweest. Laten we de pers de schuld geven, goed compromis.

Gast

• Gast
...Laten we de pers de schuld geven, goed compromis....

Laten we anders eens on-topic blijven over het ongeval zelf, en de discussie over de berichtgeving en de vorm waarin elders voortzetten  O0 (Hey Henk, goed je weer te zien)

superfly

• Forum gebruiker
Lijkt er ook op dat de speedboot niet echt hard heeft gevaren en ook niet echt frontaal is gegaan op het vrachtschip, gezien de schade op de hier gepubliceerde foto's, ook lijken hulpdiensten zich niet erg zorgen te maken over vrachtschip, sterker nog de on-board kraan op de boeg van het vrachtschip wordt zelfs gebruikt om de speedboot te lichten. lijkt me dus meer een schramping waarnaar de speedboot onder water is gedrukt of gekanteld, en buiten wat verfschade lijkt de vrachtboot ook verder geen schade te hebben, maar verder onderzoek door een expert zal dit moeten uitsluiten. al met al weer een tragisch moment.