Ongelooflijk, dat nu ook het gebruik van bouwsteigers ter discussie staat. Staan we op een schuifladder worden er opmerkingen/vragen gesteld, werken we vanuit de korf zonder lijntje komen er opmerkingen etc. Volgens mij is hier snel gehandeld door vanaf de steigers de brand aan de buitenzijde bloot te leggen, en aan de binnenzijde de uitbreiding aan te pakken.
De steiger is volgens het bord door een officieel Steigerbouw bedrijf neer gezet, en je kunt al direkt zien dat het geen gehuurde steiger is die door de doe het zelfer is neer gezet.
Waarom is dat ongelooflijk? Het is een forum.
Ik zie als leek iets en wil er aan de ene kant meer informatie over, hoe dit in de brandweerwereld geregeld is, en aan de andere kant heb ik mijn eigen ervaring over de risico's, die ik hier wil delen met mensen die misschien bij de brandweer werken.
Of mijn "twijfel" wordt weggenomen omdat er op een bepaalde manier naar wordt gekeken, of de mensen van de brandweer krabben zich eens achter hun oren omdat ze in de "adrenaline" misschien iets vergeten zijn.
Als de steiger toch omvalt omdat de steigerbouwer iets vergeten is vast te maken (kan zomaar gebeuren, heb het op de bouw van een nieuw warehouse van ons zien gebeuren), is deze dan aansprakelijk?